=false messiah;1313403]...
>Apropå ämnet:
>Jag har haft en del idéer om en neuronnätsinspirerad trummis rätt länge.
Varför ha en algoritm över huvud taget, spela själv är väll roligare!?
Ah, jag förstår ni är ensamma och vill ha nån att spela med.

Ett slags autokomp baserat på neuralanät.
> jag tror det är bättre att starta en ny tråd i musikloungen om du vill prata >evolution, strängteori och Star Trek. Känns som det inte handlar särskilt
>mycket om patternbaserad musik.
Du får nog rikta det tilll mr istället det var han som startade evolutions frågeställningen.
Jag försöker bara förstå vad han menar. Chaos teori och sträng fysik har i
allra högsta grad relevans med var mr försöker uppnå, läs boken så förstår du bättre.
>Absolut inte.
Jaha!
>En bättre rytm är en rytm som jag tycker mer om.
Det var kryptiskt svar, vad har en rytm med en bättre art att göra?!
Hmm, nu kom jag på en sak för en massa år sedan på det glada åttiotalet så hörde jag
att Fairlight gubbarna höll på med en sådan algoritm, de implementerade den i Series III
maskinerna, den gick ut på att analysera klassiska verk och ta in rytm och nötter sen skapa
en specifik composer algo som man sen kunde limma på vilket notverk som helst och få
tex Bach eller Vivaldis accent på.
>Nej.
Nej vadå?
Det verkar som om du blandar ihop att din algoritm kan leta och att evolutionen skulle leta.
>>>>Värt att notera är att våra gener och deras hyss är förvånansvärt digitala, och därmed >>>ganska lätta att härma.
>>>???
>>!!!
??
>Jag skrev gener, inte hjärnor...
Jag vet ,men du började prata om komplexa system.
Hursomhellst, om vi nu skulle återgå till din initiala fråga så skulle följande maskiner/mjukisar
ha nån form av de du söker Korg Karma, Fairlight Series3 (sequencern) ,Opcode hade visst nått
i nån av deras mjukisar, och du hittar bra med nurala nät även redan implementerat på kisel.