|
Sortering i iTunes kass, V/A-skivor hamnar på fler ställen - hur fixa?
Försökte söka men det händer inget när jag trycker på sök-knappen.
När jag lägger in skivor och sorterar efter artist, vilket känns vettigast så hamnar various artists-plattor på flera ställen (givetvis-eftersom det sorteras på artist. Detta försvårar uppspelning av hela plattan plus att det är mycket störande.
iTunes är i allmänhet störande och detta bygger upp - snart rinner det över. (Har mina ca 1000 skivor i FLAC, konverterade dem i förväg till wav för att spela i iTunes efter inköp av macbook pro. Efter inköp av server med iTunes-server-tjänst så har jag fått koda om ännu en gång til Apple lossless för att inte iTunes-servern klarade av att visa mina wave's.
Börjar bli skapligt irriterad..snart säljer jag macbooken igen och använder min plastbit till pc-laptop.)
Kan man sortera via artist men att samlingsplattor med olika artister sorteras ihop? Måste jag verkligen byta namn på alla artister till t.ex."Various Artists - Kören iTunes är drygt"? Då kommer alla various artist-plattor jag har sitta i en o-organiserad klump men hellre att de sitter i en klump långt ner på listan än infekterar mitt i skivlistan på 100 olika ställen. (Hänger ni med på resonemanget?)
(Tacka vet jag mappsortering a'la PC)
|