Visa inlägg
Old 2009-12-01, 10:25 Citera |   #13
jonas.pavletic

Aktiv: Jan 2008
53 inlägg
Vierdank skrev:
Jag är mycket förvånad över att det inte går att få klara besked om vad som funkar i BT-stereo-väg med iphone. Obegripligt för en så dyr produkt.
Min gamla SE med BT-stereo funkar ju perfekt.

Finns det NÅGON som har läst en test eller genomgång NÅGONSTANS om vad som faktiskt kan tänkas fungera med ifånen?

Nedan nämns här Altec Lansing Backbeat 906 och Motorola S9-HD. Men de säljs med en BT-dongle som pluggas in i telefonen - vilket väl antyder att den inte stödjer protokollet som den ska.
Ett av problemen är kanske att det i själva verket är två protokoll och att iphone inte kan växla mellan dem på ett sömlöst sätt.

Jag vill inte ha trassliga sladdar. Jag vill ha en liten behändig trådlös sak (som jag haft till Sony Ericsson i flera år), värdig en avancerad, påkostad och dyr telefon som 3gs. Ska det vara så hopplöst??
Tro mig, jag har letat och överallt läser man "nja, det funkar väl sådär..."
Använder hellre "tröstlöst" än "hopplöst" eftersom det senare känns så permanent

Min bild är att det är ett rent mjukvaruproblem, eller jag hoppas det i alla fall. Mina SE-pluggar fungerar snudd på klanderfritt (eller i alla fall inte sämre än till andra telefoner) så länge som jag inte använder enheten som telefon utan enbart mediaspelare. Relativt övertygad om att det är duplex-kommunikationen som inte fungerar, dvs så fort som headset och iPhone ska kommunicera i båda riktningarna så blir det skakigt. Innan Apple hade jag inga som helst problem att hoppa mellan SE-headset till Nokia, Siemens etc. eller andra vägen. Det är därav jag lutar mig åt att det är patchad firmware i iPhone som behövs...

Man kanske skulle hoppas på att någon av headsetleverantörerna även tar initiativ till att laga felet på sin sida, om inte annat för att få kränga fler headset och göra sina potentiella kunder glada. Personligen struntar jag i vad det är för logga på mitt headset, bara det funkar.