Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjukt störigt - Sortering av kommentarer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak som gör mig galen är följande:

När man läser en artikel och ser kommentarerna under, så är de sorterade i stigande ordning.
När man klickar på kommentarerna, så är de sorterade i fallande ordning. Dvs tvärtom!

Detta få ni gärna fixa till, det är mer än en gång jag har funderat på vem som skrev vad först, men det är först nu jag undersökta detta...

Ursprungligen av carlsson:

En sak som gör mig galen är följande:

När man läser en artikel och ser kommentarerna under, så är de sorterade i stigande ordning.
När man klickar på kommentarerna, så är de sorterade i fallande ordning. Dvs tvärtom!

Detta få ni gärna fixa till, det är mer än en gång jag har funderat på vem som skrev vad först, men det är först nu jag undersökta detta...

Bra feedback! Jag kan själv se en poäng med att det funkar så (är likadant på våra syskonsajter SweC och FZ). Klickar jag på en forumtråd vill jag gärna läsa den från början, och då är fallande bra.

Vad tycker ni andra på forumet?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Bra feedback! Jag kan själv se en poäng med att det funkar så (är likadant på våra syskonsajter SweC och FZ). Klickar jag på en forumtråd vill jag gärna läsa den från början, och då är fallande bra.

Vad tycker ni andra på forumet?

Jag skiter egentligen i vilket, jag vill bara att det ska vara *samma*.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-29 18:46

Forumet bör definitivt vara "äldsta inlägget högst upp" så man kan skrolla sig ner och igenom gammalt till nytt. Det är även logiskt att ett inlägg som svarar ett annat inlägg ligger under / efterföljande i ordning.

Kommentarer till artiklar förstår jag delvis varför det är omvänd ordning så man ser den senaste kommentaren först… Dock kan man då hamn i en forum-tråd som inte har någon som helst logik i sig då man potentiellt hamnar mitt i forum-tråden. Å andra sidan är kommentarerna så omöjliga att läsa av i samband med artikeln så det är nästan bättre att ha samma ordning som i forumet även om man då inte ser "senaste" kommentaren. Möjligen skulle ni ha en notis om "senaste kommentaren var idag 17:13".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-30 11:53

Ni skulle förresten ha en knapp "senaste inlägget" eller "senaste kommentaren" som då är unik för användaren (dvs senaste i inlägget / kommentaren jag inte läst).

1
Bevaka tråden