Företag kan nu svara på recensioner i App Store

Apple har skapat en ny roll som ska göra det lättare för utvecklare och deras kundtjänst att svara på recensioner i App Store.

Apple meddelar på sin utvecklarportal att företag nu kan låta sin kundtjänst svara på recensioner i App Store. Företagen behöver bara gå in i Itunes Connect och registerna de önskade personerna som ”Customer Support”. Alla som är registrerade som administratörer eller konsumentsupport har möjlighet att bemöta kritik eller svara på recensioner i App Store.

Den nya rollen är egentligen en hopslagning av två tidigare roller, nämligen ”Manager” och ”Marketer”. Personer som innan 13:de juli hade någon av de tidigare rollerna får nu automatiskt den nya rollen. I Itunes Connect kommer de med kundtjänstbehörighet direkt till sektionen för betyg och recensioner när de klickar på fliken för Mina appar.

Att besvara omdömen är inget nytt utan har fungerat sedan i mars när nya Storekit släpptes, men då var det endast administratörer som kunde svara på recensioner i App Store.

Kommentarer
3 svar

Nu har 99:s testlabb fått in monstermobilen Iphone XS Max, och vi börjar i studion för att dela med oss av våra första intryck. Är det värt att köpa en ny XS för den som redan har en Iphone X?

Apples september-event har kommit och gått, men minns du allt som hände på scenen, och 99:s täckning? Det här klarar bara 99:s mest trogna besökare, och den här gången finns också finfina priser i potten om du får tio rätt.

Amazon Echo med Alexa må vara en populär röstassistent för det smarta hemmet, men bra ljud har högtalaren inte. Det vill nu Amazon råda bot på med en maffig bashögtalare.

Nu har vi lagt vantarna på en Iphone XS Max i guld. Självklart kan inga tester börja förrän vi packat upp den – häng med.

Betaversionen av IOS 12.1 innehåller referenser till nya modeller av Ipad Pro som kommer under hösten, och ingen är förvånad.

Apples bilsystem Carplay har nu stöd för andra karttjänster, och först ut är ärkerivalen Google Maps.