Företag kan nu svara på recensioner i App Store

Apple har skapat en ny roll som ska göra det lättare för utvecklare och deras kundtjänst att svara på recensioner i App Store.

Apple meddelar på sin utvecklarportal att företag nu kan låta sin kundtjänst svara på recensioner i App Store. Företagen behöver bara gå in i Itunes Connect och registerna de önskade personerna som ”Customer Support”. Alla som är registrerade som administratörer eller konsumentsupport har möjlighet att bemöta kritik eller svara på recensioner i App Store.

Den nya rollen är egentligen en hopslagning av två tidigare roller, nämligen ”Manager” och ”Marketer”. Personer som innan 13:de juli hade någon av de tidigare rollerna får nu automatiskt den nya rollen. I Itunes Connect kommer de med kundtjänstbehörighet direkt till sektionen för betyg och recensioner när de klickar på fliken för Mina appar.

Att besvara omdömen är inget nytt utan har fungerat sedan i mars när nya Storekit släpptes, men då var det endast administratörer som kunde svara på recensioner i App Store.

Kommentarer
3 svar

Framtiden för Googles mobila operativsystem kanske börjar närma sig något då referenser nu börjat leta sig in i Android-projektet.

Med IOS 12 har Apple gjort det möjligt att se vädret på låsskärmen när du vaknar. Så här får du igång funktionen.

Ingen näthandel ännu, men däremot molntjänster. Amazon Web Services öppnar sin verksamhet i Sverige idag.

Bilder på en Iphone XS-version av Apples puckelryggiga batterifodral har dykt upp på nätet, och produkten kan rentav dyka upp innan jul.

Längtar du efter en portabel och vattentålig högtalare med inbyggt smart röstassistent, då är det förmodligen JBL Link 20 du behöver.

Specialversionen av Oneplus 6T får ett Mclaren-inspirerat utseende, 10 gigabyte primärminne och extra snabb snabbladdning. 99 närvarar vid lanseringseventet utanför London.