Disneys strömmande tjänst blir betydligt billigare än Netflix

Disneys kommande strömmande videotjänst kommer enligt filmbolaget att bli markant billigare än konkurrenten Netflix.

I augusti i år meddelade filmbolaget Disney att de ska starta en egen strömmande videotjänst. Då sa Disney att innehåll från företaget skulle börja slussas bort från andra tjänster såsom Netflix. Nu hävdar Disney att prissättningen kommer bli markant lägre än just nämnda tjänst. Robert A. Iger, vd för Walt Disney Company, säger i ett uttalande:

”Jag kan meddela att vår plan är att prissätta vår videotjänst markant lägre än Netflix prissättning. Det beror delvis på att vårt utbud kommer vara betydligt mindre. Tjänsten kommer dock hålla en hög nivå på grund av de varumärken som kommer vara kopplade till videotjänsten, såväl interna som externa. Men till en början kommer utbudet vara mindre, vilket priset kommer reflektera.”

Netflix-användare kommer kunna fortsätta se material från Disney fram till slutet av 2019. Det är ännu oklart om tjänsten kommer till Sverige och i sådana fall när, men vi hoppas!

Läs mer om Disneys videotjänst:

Disney lämnar Netflix – startar egen tjänst

Källa: Seeking Alpha | Cnet

I dagsläget kan det mesta mäta vad vi gör och ge lite tips och trix på vad i vardagen vi bör ändra på. Men detta kan också gå överstyr.

För att Postnord ska klara av att hantera det nya systemet för lagring av paket från länder utanför EU kommer de nu bygga ett nytt lager i Örebro samt anställa runt 90 personer.

Amanda fortsätter sitt musikäventyr och denna gång dyker hon ner i havet som är Bluetooth, Airplay och Spotify Connect, och passar på att gå igenom vilken högtalare som passar till vad.

Denna vecka kollar vi hur bra koll du egentligen har på musiktjänster. In och testa dina kunskaper!

Enligt ett läckt dokument ser Nokia ingen framtid för företagets hälsoprodukter under namnet Nokia Health (tidigare Withings).

Kontanter är ute och plastkorten tappar snabbt sin charm med alla mobila betallösningar som kommer. Ida satte sig ned med Mastercard för att prata om utvecklingen.