Netflix trollar sina användare

Den som tror att Netflix inte har koll på vad du tittar på kan få tänka om.

Netflix gillar, precis som de flesta andra företag, att ha koll på sina användare för att kunna anpassa sin tjänst till deras intressen och användarbeteende som mycket som möjligt. Den som tror att Netflix inte vet vad du tittar på kan behöva skaffa sig en foliehatt.

I veckan publicerade Netflix ett inlägg på Twitter med meddelandet: ”Till de 53 personer som kollat på A Christmas Prince varje dag de senaste 18 dagarna: Vem gjorde er illa?”

Om man sett A Christmas Prince förstår man att detta minst sagt är en legitim fråga, men även om många uppskattade Netflix humor var det också många som oroade sig för deras detaljkunskap om sin användare.

Vissa tog det med en nypa salt och vissa verkade ta Netflix inlägg hårdare än andra. De behöll dock sin humoristiska ton.

Vi på redaktionen är dock lite förundrade över att det är så många som verkar vara förvånade. Är du förvånad?

Kommentarer
9 svar

Med abonnemanget Youtube Premium slipper du reklamen på videotjänsten och hos Youtube Music får du tillgång till bland annat spellistor med musikvideos.

Tack till Cappachino för detta #nyhetstips!

Vår Jakob har tagit semester så självklart passar vi på att störa honom med frågor om vilka prylar och tjänster som han kommer använda mest under ledigheten.

Det finns många som önskar sig en ny modell av den lilla och behändiga Iphone SE, och Ida Blix håller med. I en värld av allt större mobiler behövs något greppvänligt och lagom.

Det må bara midsommar idag och troligen regnar det bara därför – men för att du ska vara redo för resten av sommarens soliga dagar kommer här en repris på hur du enkelt bygger ihop din egen utomhusbiograf.

Den nya appen erbjuder ett snyggt men funktionsmässigt avskalat gränssnitt för den som vill ha sitt podd-lyssnande i snyggt paketerat format.

Den här veckan ställer vi frågor om marknadsföringsfraser eller slogans, både gamla klassiker och mer moderna varianter. Hur många rätt får du?