Apple släpper reklamfilmer för kommande högtalaren Homepod

Den omskrivna högtalaren från Apple har nu uppmärksammats med ett par reklamfilmer som gestaltar olika begrepp från musikens värld.

Som vi rapporterat tidigare är Homepod nu möjlig att beställa i USA, Storbritannien och Australien sedan den 26 januari. Dagen efter att det blev möjligt att beställa enheten från Apple släppte företaget fyra stycken reklamfilmer om den. Samtliga fokuserar inte helt otippat på musik. En gemensam nämnare för samtliga reklamsnuttar är grafiska gestaltningar av olika begrepp från musikens värld. Närmare bestämt av orden distortion, bass, equalizer och beat.

Apple verkar vilja uppmärksamma högtalarens egenskaper som just en kompetent högtalare. Fokus på uppspelningen av musik istället för dess smarta färdigheter speglar inte nödvändigtvis hur allas förväntan sett ut på förhand, men det kanske är ett bra drag för att skapa sig en egen nisch på marknaden för smarta högtalare.

Huawei P20 Pro vinner EISA-utmärkelsen för årets bästa mobil, och visst är det en bra telefon. Men för 99:s del är konkurrensen stenhård, och fler flaggskepp är på gång i höst.

Vår medlem Kallgren är köpsugen och har frågor om Sonos Play:1 och Sonos One som han vill använda tillsammans med Alexa. Hjälp från befintliga användare sökes!

Netflix har börjat testa att visa promotionvideor för andra program mellan avsnitt, och användarna som råkat ut för det är inte glada.

Nätdejting blir allt vanligare men det kan vara svårt att navigera sig i appdjungeln. Vi hjälper dig att reda ut vilken app du inte kan vara utan och vilka du bör undvika.

De som chockas och upprörs mest av Googles datainsamling är de många användare som aldrig ens reflekterat över att de är företagets användare, och som inte känner till Googles natur.

Simon Risberg föddes med dysmeli, och fick sina ben amputerade vid ett års ålder. I veckans fredagsvideo visar Simon upp sina bioniska ben, som visar att framtiden verkligen har kommit!