Apple släpper reklamfilmer för kommande högtalaren Homepod

Den omskrivna högtalaren från Apple har nu uppmärksammats med ett par reklamfilmer som gestaltar olika begrepp från musikens värld.

Som vi rapporterat tidigare är Homepod nu möjlig att beställa i USA, Storbritannien och Australien sedan den 26 januari. Dagen efter att det blev möjligt att beställa enheten från Apple släppte företaget fyra stycken reklamfilmer om den. Samtliga fokuserar inte helt otippat på musik. En gemensam nämnare för samtliga reklamsnuttar är grafiska gestaltningar av olika begrepp från musikens värld. Närmare bestämt av orden distortion, bass, equalizer och beat.

Apple verkar vilja uppmärksamma högtalarens egenskaper som just en kompetent högtalare. Fokus på uppspelningen av musik istället för dess smarta färdigheter speglar inte nödvändigtvis hur allas förväntan sett ut på förhand, men det kanske är ett bra drag för att skapa sig en egen nisch på marknaden för smarta högtalare.

99 och Samsung bjuder in till mingel, och du är inbuden att hänga med! Imorgon kollar vi på Unpacked-eventet tillsammans på lokal i Stockholm.

Samtal till 1177 Vårdguiden har legat öppet tillgängliga online från så långt tillbaks som 2013, där känsliga uppgifter som personnummer finns med bland detaljerna i samtalen.

Tack till Zimpan för detta #nyhetstips!

Det blir av allt att döma ingen Huawei P30 under MWC nästa vecka, istället vill företaget "skriva om reglerna" med ett event 26 mars.

Oneplus rullar ut en uppdatering nu, som innebär att deras inbyggda telefonapp får stöd för både ljud och videosamtal via Googles tjänst Duo.

En av årets höjdpunkter är nära – Mobile World Congress går snart av stapeln i Barcelona, och vi ska dit. Följ med Jakob och Andreas på äventyr bland mobiltillverkarna.

Efter fjolårets kontroverser runt Facebook inleddes en utredning i Storbritannien. Slutsatsen är att bolaget inte bör få reglera sig självt.