Apple släpper reklamfilmer för kommande högtalaren Homepod

Den omskrivna högtalaren från Apple har nu uppmärksammats med ett par reklamfilmer som gestaltar olika begrepp från musikens värld.

Som vi rapporterat tidigare är Homepod nu möjlig att beställa i USA, Storbritannien och Australien sedan den 26 januari. Dagen efter att det blev möjligt att beställa enheten från Apple släppte företaget fyra stycken reklamfilmer om den. Samtliga fokuserar inte helt otippat på musik. En gemensam nämnare för samtliga reklamsnuttar är grafiska gestaltningar av olika begrepp från musikens värld. Närmare bestämt av orden distortion, bass, equalizer och beat.

Apple verkar vilja uppmärksamma högtalarens egenskaper som just en kompetent högtalare. Fokus på uppspelningen av musik istället för dess smarta färdigheter speglar inte nödvändigtvis hur allas förväntan sett ut på förhand, men det kanske är ett bra drag för att skapa sig en egen nisch på marknaden för smarta högtalare.

Podden är tillbaka! Redaktionen pratar om MWC 2018, mobilspel med eller utan handkontroll och om prylar som är beroende av molntjänster.

I dagsläget kan det mesta mäta vad vi gör och ge lite tips och trix på vad i vardagen vi bör ändra på. Men detta kan också gå överstyr.

För att Postnord ska klara av att hantera det nya systemet för lagring av paket från länder utanför EU kommer de nu bygga ett nytt lager i Örebro samt anställa runt 90 personer.

Amanda fortsätter sitt musikäventyr och denna gång dyker hon ner i havet som är Bluetooth, Airplay och Spotify Connect, och passar på att gå igenom vilken högtalare som passar till vad.

Denna vecka kollar vi hur bra koll du egentligen har på musiktjänster. In och testa dina kunskaper!

Enligt ett läckt dokument ser Nokia ingen framtid för företagets hälsoprodukter under namnet Nokia Health (tidigare Withings).