Fulkultur om spel som berättar historier

Fulkultur gör en djupdykning i spelen som inte bara är ett "bra spel", utan som berör med en stark berättelse.

Denna gång samlas Jocke Bennet, Gustav Höglund och Calle Johansson-Sundelius i poddrummet för att snacka om spelen som vill mer än att bara vara en häftig upplevelse.

Från början var matiga berättelser och narrativ något som främst rollspelen erbjöd men på senare år har det blivit en nästan given komponent i varje framgångsrikt spel. Men vad är det som gör en spelhistoria riktigt bra? På vilka sätt skiljer sig spelberättande från andra medier och vad händer när själva spelandet inte går ihop med narrativet?

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.

Det går att prenumerera på podden via RSS eller Itunes och Fulkultur har dessutom en egen Tumblr-sida där länklista och alla avsnitt samlas. Podden finns dessutom representerad på Facebook, Instagram och Twitter. För er som hellre lyssnar på allt ljudligt via Spotify finns vi även tillgängliga där. Som vanligt tar vi tacksamt emot all form av feedback. Berätta också gärna vad ni skulle vilja höra oss diskutera i framtida avsnitt.