quizresultat

Resultat: Vad vi vet om Google

Förra veckan ställde vi 10 frågor om Google, så här väl känner ni Google!

Google höll nyligen en presentation under sitt stora utvecklarevent Google I/O. Vi ledde upp inför eventet genom att ställa 10 frågor om företaget. Hittills har 294 personer svarat på alla frågor och resultatet fördelar sig så här:

Den klurigaste frågan: Företaget är känt för sina "Google Doodles", där Google-loggan byts ut vid speciella tillfällen. Detta händer första gången 30 augusti 1998, men vad var anledningen?
Rätt svar: Googles grundare Larry Page och Sergey Brin besökte Burning Man-festivalen

Företaget är känt för sina "Google Doodles", där Google-loggan byts ut vid speciella tillfällen. Detta händer första gången 30 augusti 1998, men vad var anledningen?

Den lättaste frågan: Vad hette Googles försök att konkurrera med Facebook?
Rätt svar: Google Plus

Vad hette Googles försök att konkurrera med Facebook?

Har du missat förra veckans quiz? Gör det här vettja!

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.
Kommentarer
13 svar

Nu är både Ida och Jakob tillbaka från sina respektive föräldraledigheter vilket betyder att det är dags för mig att säga hejdå.

Nätdejting blir allt vanligare men det kan vara svårt att navigera sig i appdjungeln. Vi hjälper dig att reda ut vilken app du inte kan vara utan och vilka du bör undvika.

Imorgon träder GDPR-lagen i kraft, och därför uppmärksammar vi tillfällen när datalagring inte har funkat så bra i veckans quiz. Vad kan du om teknikvärldens läckor? Lycka till!

WWDC är snart här och då får vi veta mer om Apples planer för nästa version av deras mobila operativssystem – IOS 12. Vad ligger högst upp på din önskelista? Är det samma som andra här på forumet? Gå in och snacka av dig om önskemål och tankar!

Allt ska digitaliseras, från kalsonger till tandborstar och kaffekoppar. Allt ska bli smart och digitalt men vilken nytta göra det och varför är vi så dåliga på det?

Vi har fått klämma och känna på LG G7 som enligt företaget representerar en förnyad satsning på mobilmarknaden i Norden efter en tvåårig dvala.