Bra slogans lägger vi på minnet

Hur gick det i förra veckans quiz? Vi ställde kluriga frågor om reklamslogans och så här gick det.

Varje torsdag bjuder vi på ett quiz med tio frågor om olika ämnen relevanta för 99. Förra veckan ställde vi frågor om reklamslogans som elektronikföretag använt genom åren. Så här långt har 520 personer svarat och resultatet fördelar sig så här:

Många av oss har rätt bra koll på reklamen för teknikprylar och företag. Vanligaste resultatet är 6–7 rätt.

Vilket bolag har använt Scarlett Johansson i en reklamfilm som avslutas med den här frasen (Make it possible)?

Den svåraste frågan: Vilket bolag har använt Scarlett Johansson i en reklamfilm som avslutas med den här frasen (Make it possible)?
Rätt svar: Huawei.

Vilket telekom-företag gjorde sig kända med denna slogan (Connecting people)?

Den lättaste frågan: Vilket telekom-företag gjorde sig kända med denna slogan (Connecting people)?
Rätt svar: Nokia.

Har du missat förra veckans quiz? Gör det här vettja!

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.
Kommentarer
15 svar

Amazon släpper molntjänst i Sverige, näthandeln får vi vänta på lite till. Idas dator har dataproblem och Oneplus släpper specialversion av 6T med Mclaren.

Det är viktigt att välja ett svårt wifi-lösenord om du vill skydda det mot obehöriga, men det går också att välja ett som är svårt att kommunicera.

Storlekarna sägs börja med en 5,8-tums enklare instegsmodell, och prislappen ser ut att fortsätta 2018 års trend med att vara av det saftigare slaget.

Någon svensk lansering av Amazons näthandel blev det inte den här veckan, men däremot bjuder vi på frågesport!

DJ-appen Djay är en av de mer populära på IOS-plattformen, men nu byter appen till en prenumerationsbaserad betalningsmodell. Detta blir allt mer populärt bland dyrare mobilappar.

Framtiden för Googles mobila operativsystem kanske börjar närma sig något då referenser nu börjat leta sig in i Android-projektet.