Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha bra hörlurar!!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Jag vill förgylla min iPod med ett par bättre lurar! Jag har funderat ganska länge på att köpa Koss Portal Pro då dessa lurar inte bara erbjuder mycket bra ljud utan även är smidiga och är extremt sköna (även snygga, enligt mig). Dessutom så erbjuds dom till ett mycket bra pris ( elgiganten 299:-). Men vad som hindrar mig från att bara springa in till närmsta elgiganten och slänga upp slantarna på bordet är att jag har hört att dom ska vara mycket känsliga och att deras livslängd (tydligen så kan nästan allt gå sönder på dom lite för lätt) inte är så lång.
Så nu undrar jag ifall det är någon som har ett bättre förslag på lurar som inte skiljer sig allt för mycket från Koss Portal Pro (till ett förmånligt pris). Jag vill ha ett par smidiga lurar men som är lite robustare!

Tacksam för alla förslag och all information som kommer in!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-03-08 20:01
Ursprungligen av Mattias.19:

Tjo!

Jag vill förgylla min iPod med ett par bättre lurar! Jag har funderat ganska länge på att köpa Koss Portal Pro då dessa lurar inte bara erbjuder mycket bra ljud utan även är smidiga och är extremt sköna (även snygga, enligt mig). Dessutom så erbjuds dom till ett mycket bra pris ( elgiganten 299:-). Men vad som hindrar mig från att bara springa in till närmsta elgiganten och slänga upp slantarna på bordet är att jag har hört att dom ska vara mycket känsliga och att deras livslängd (tydligen så kan nästan allt gå sönder på dom lite för lätt) inte är så lång.
Så nu undrar jag ifall det är någon som har ett bättre förslag på lurar som inte skiljer sig allt för mycket från Koss Portal Pro (till ett förmånligt pris). Jag vill ha ett par smidiga lurar men som är lite robustare!

Tacksam för alla förslag och all information som kommer in!

Du ska inte ha ett par in-ear lurar istället ?

Nej! Jag vill helst ha ett par riktiga lurar, tycker det är bättre så!

  • Medlem
  • 2006-03-08 20:26

Mitt tips är Sennheiser PX200 ett par stängda mini-lurar. Jag har nyligen köpt ett par sådana och är jätte nöjd,
De har bra ljud, klart och fint med bra bas, och stänger ut mycket buller som trafik, och motorljudet från västtrafiks värdelösa bussar som jag tvingas åka med varje dag.
Du kan hitta dessa på Apple Store där kostar de 595 Kr, de går att hitta billigare på Pricerunner där finns även konsument-recensioner.
Ifall du inte vill ha stängda lurar så finns också Sennheiser PX100, de är lite billigare men ljudkvalitén är lika bra. Jag testade båda i en affär och upplevde ljudet lika bra, dock aningen bättre bas på PX100.
Sen finns AKG K 26 P som är lite billigare, men de lät enligt mig inte lika bra som PX100-200. Dessutom satt de inte så bra på huvudet, med det är ju olika för olika personer (även dessa finns på Apple Store).

Edit: Inlägget tog lite tid att skriva, när jag skulle leta upp sidorna så jag såg inte Markus F's inlägg

Sennheiser PX200.
Jag har dem själv och jag är nöjd, det enda är väl att Porta pro är snyggare.

499:- på Netonnet.

Mitt tips är Koss Porta Pro.. Jag köpte för 295 (PC Kungen i GBG) och de har grymt bra kvalite (livstids garant på dem) Jag lyssnar på dem varje dag å jag tycker kvaliten är grymt bra.. Och när pappa lysnnade på dem (han e bra på ljud^^) så hörde han att det var grymt bra ljud för den prisklassen så han köpte ett par till sig själv också ^^ :)..

Koss Porta Pro Rekomenderas STARKT!!

Jag har ett par Koss KSC-75 tror jag dem heter vilka är samma som Porta Pro fast utan bygel (sitter fast på örat) och således mycket mindre och får plats i vilken ficka som helst men identisk ljud med Porta Pro. Finns att köpa på netonnet för 299:-

inte alls lika snygga.. sitter sämre.. Har testat dem å gillar dem inte alls lika mkt..

Jag tycker att du ska köpa ett par AKG K24P.. Jag har både Porta Pro och dom och jag tycker att AKG lurarna är bättre.

Jga håller med Ollesallagetter. AKG-lurarna är väldigt bra

1
Bevaka tråden