Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Med eller utan fodral

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-02 14:19

Hej, undrar om nån kan rekommendera användandet av Ipod Nano utan fodral. Är det någon härinne som inte använder någon fodral? Om man nu ska ha en vilken ska man satsa på?

Hoppas jag skriver det här i rätt kategori eftersom är inte helt säker på det , vet bara att Nano diskussionen ska va här.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 14:41

jag orkar inte ha fodral längre blir repor på den men skit samma,, den ska ju användas,,

har inte nano har g5. ingen skilnad på materialet tror jag..

Ursprungligen av troy100:

jag orkar inte ha fodral längre blir repor på den men skit samma,, den ska ju användas,,

har inte nano har g5. ingen skilnad på materialet tror jag..

Erhhh. Det finns bara en nano. Och det är nano g1.

  • Medlem
  • 2006-04-02 19:24
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Erhhh. Det finns bara en nano. Och det är nano g1.

Han menar att han inte har en nano utan en G5:a.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Erhhh. Det finns bara en nano. Och det är nano g1.

Har han sagt något annat? Läs igen.
Det han säger är att han inte har en nano, han har en G5 (dvs, "iPod med video").

Edit: Oops, såg inte att du svarade troy

  • Medlem
  • 2006-04-02 16:31

Jag hade min nano i ett par måndaer utan att använda fodral, och självklart blev den repig men inte outhärdligt. Sen gick den sönder. Nu har jag fått en ny, och det är först då man märker hur pass repig den gamla blev. Så nu hålller jag mig till original-Apple-fodralet som fungerar riktigt bra. Nanotubes funkar också bra men det blir för omständigt att kavla upp den varje gång den ska i dockan.

  • Medlem
  • 2006-04-02 16:56

Med original fodralet menar du den gråa skärmfodral som följer med när man köper sin ipod? Är det inte lite svårt och stoppa i och ta ut den hela tiden?

  • Medlem
  • 2006-04-03 16:27
Ursprungligen av iRezz:

Med original fodralet menar du den gråa skärmfodral som följer med när man köper sin ipod? Är det inte lite svårt och stoppa i och ta ut den hela tiden?

Precis det jag menar. "Jobbigt" är det att springa ett par mil... Det här är inte jobbigt.

man behöver inte ta ut och stoppa i den hela tiden, efter ett tag så lär man sig vart allt ligger och man kan kontrollera den genom fodralet

Ursprungligen av dreamfish:

man behöver inte ta ut och stoppa i den hela tiden, efter ett tag så lär man sig vart allt ligger och man kan kontrollera den genom fodralet

Var ju inte ens roligt!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 19:24

japp men jag har inte nano, jag har iPod G5

  • Medlem
  • 2006-04-02 19:31

Jag måste veta vilken fodral somär bäst? Det originella ,nanotubes eller någon annan?

IS verkar överlägsen

  • Medlem
  • 2006-04-04 10:07

kör me ett Capsule, blir helsvart när displayen sluter lysa

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-04 14:02

Har en Nano och en G5 båda kör jag med medföljande fodral och det tycker jag funkar bra.

Andvänder med Capsule men det är inte att rekomendera, för att det kommer lätt inn smutts mellan skalet å nanon, å då blir det lätt prickar på den, som små hål, går inte att känna men de synns.

Annars skyddar det foralet fenomenalt har hafft det i golvet många gånger å det har fått hela mig på sig:D om det nu var något att skryta med:P

Men sattsa på IS för det är riktigt bra, enligt de som andvänt det, men tror man att man har behov föratt hänga den runt halsen, så tror man fel, det var därför jag köppte Capsule först men efter en vecka så var det både fult,klumpigt och almänt fel, så av med remmen blev det och ner i fickan, och jag ångrar att jag inte sattsade på IS för skalet håller inte repor borta som jag skrev ovan.

//Beckenham

1
Bevaka tråden