Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XtremMac Microshield (Nano)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, nu när man ska till Österrike så tänkte jag: Det vore ju bra om jag kunde ha lite musik där i backen.
Självklart så tar jag därför med mig iPoden, men tänk om någon kör på mig och iPoden pajar. Så tittade jag runt på istuff.se och hittar detta hardcase. Fick det i dag efter att XtremMac USA strulat med leveransen så det tog 2 veckor extra...

Iallafall så är fodralet större än man tror när man ser det på bild och då främst tjockare.
Tyvärr har jag inte haft tillgång till någon digitalkamera så jag kan inte lägga upp några bilder just nu, jag kan endast visa bilderna från istuff.

Det sicksackmönster som syns på baksidan stter på insidan och är till för att hålla nanon på plats och skydda mot repor. Detta sitter bara påklistrat och lossnar lätt när man tar av skyddet.
På tal om att ta av/sätta på skalet så är det inte det lättaste. Passformen är bra och det är uppbyggt så att man tar en bit för framsidan och en bit för baksidan och trycker fast dem runt Nanon
Det sitter hakar på sidorna och därmed skyddas även dem.
Både botten och ovansida lämnas helt oskyddade och därför kommer man åt alla kontakter och HOLD-knappen. Skärmskydd finns och skärmen syns mycket bra. Det finns inget skydd för klickhjulet eftersom fodralet är hårt (knapparna kan inte användas om det fanns det).

Jag nämnde tidigare att det var tjockt och det främst mitt i uppifrån och ner. Det innebär att det blir en "höjdskillnad" mellan utsidan och klickhjulet på ca 2mm.
Bältesclips finns och det känns hyfsat stabilt.
Detta hardcase kostar 180:- på www.istuff.se

Sammanfattning:

+Skyddar skärmen och sidorna
+Ganska bra pris
+Bältesclip

-Tjockt
-Svårt att få på och av
-Blir lätt fingeravtryck på den transparenta ytan.

Hemsida: http://www.xtrememac.com/

Ska försöka svara så snabbt som möjligt om någon har frågor.

Den är som Hardcase nano som jag har till nano.

1
Bevaka tråden