Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-problem...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om jag postar det här på rätt ställe så flytta gärna om jag postat det fel.

Okej, så jag har då en iPod Video, 30gb. Den fungerade utmärkt tills häromdagen, när jag pluggade in den i min kompis halvgamla dator. Sen dess har den inte fungerat med datorer. Varje gång jag kopplar in den i en dator, så säger den "Disken är inte formaterad. Vill du formatera nu?". Jag vill såklart inte formatera om den då jag har massa filer och sånt i iPodens hårddisk...

Datorn kan alltså inte hitta iPoden. iPod Updater säger "iPod: Service Error". iTunes hittar inte iPoden. Jag har provat att installera om både iPod updater och iTunes.

Jag kan fortfarande lyssna på all musik i spelaren, och alla spellistor finns kvar, alltså borde det ju inte vara något fel på den? Jag kan också ladda upp spelaren. Men som sagt, den går inte att ansluta till datorn.

Jag har också provad att göra en chkdsk i dos... men då får jag felmeddelandet "Check Disk Utility har stött på ett problem och måste avslutas".

Vad kan jag göra för att fixa det här? Jag vill ju inte förlora filerna jag har på iPoden. Musiken får jag ju tillbaka genom iTunes, men det är ju de andra filerna jag inte vill förlora.

Tack på förhand för hjälpen!

Nu gör jag en sån där dum grej genom att jag bumpar denna post, men jag behöver verkligen hjälp!

Provat den på en Mac?
OS X kan ju läsa FAT32-diskar och med lite tur så...

Tyvärr känner jag ingen med mac... :/ annars skulle jag provat det... finns det inget program annars som kan läsa den?

1
Bevaka tråden