Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livserfarenheter signerade Steve Jobs

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-17 13:43

Raumschiff på systerforumet BOLD, postade följande länk, med ett föredrag från Stanford:

http://news-service.stanford.edu/news/2005/june15/jobs-061505.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-21 13:02

Riktigt härlig läsning!

Tack för länken

Bra läsning!

"If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?" And whenever the answer has been "No" for too many days in a row, I know I need to change something."

Bra där

Mycket intressant läsning som sagt. Stay hungry, stay foolish!

Rekommenderas att läsas.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-22 18:28

Riktigt underhållande läsning.

Jobbigt bara med citatet:

"If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?" And whenever the answer has been "No" for too many days in a row, I know I need to change something."

Skulle jag tänka på det viset skulle jag byta jobb varje vecka. Eller hur man tolkar "for too many days in a row".

Ursprungligen av Perry:

Skulle jag tänka på det viset skulle jag byta jobb varje vecka.

Kanske dags att fundera ut vad du verkligen vill pyssla med hela dagarna och sedan göra det eller?
Själv hade jag många olika jobb och startade flera företag innan jag hittade rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-22 23:32
Ursprungligen av thevil:

Kanske dags att fundera ut vad du verkligen vill pyssla med hela dagarna och sedan göra det eller?
Själv hade jag många olika jobb och startade flera företag innan jag hittade rätt.

Det har du delvis rätt i. Men problemet med mitt jobb är att det är otroligt varierande. Vissa veckor är det endast produktion medans andra är riktigt kreativa. I stort är det ett roligt jobb, så påståendet över är nog lite överdrivet.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-23 02:02

Det är lite lättare att säga så om man är miljardär.

Ursprungligen av petsematary:

Det är lite lättare att säga så om man är miljardär.

Man har förstås möjlighet att styra sitt liv även om man råkar vara lite fattigare än så och bo här i Svedala.

Satisfied Mind.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-10 23:10

Problemet är att många är alldeles för lata... De accepterar att gå till ett jobb som de egentligen inte gillar, för att sen gå hem och se på ett tv-program som de egentligen inte vill se. Folk gör det för att det det är för rädda för hur jobbigt det kan vara att utbilda sig till något. Många relaterar utbildning med grundskolan/gymnasiet, de har inte fattat att det är efter gymnasiet som allt börjar på riktigt och man får välja precis det man vill plugga. Tycker man inte att det man pluggar är kul är det bara att byta... Vet man inte var man ska börja, ta det som låter mest intressant och se vad som händer... oj lite mycket off toppic där jag slutar nu...

  • Medlem
  • 2007-01-15 16:45

Vad roligt att tänka sig Steve prata om sådana här grejer, efter att vi nyligen såg Pirates Of Silicon Valley, där han framstår som en väldigt idérik och kreativ men känslokall och självisk skithög. Att han liksom till slut berättar om att vara adoptivbarn. Han kanske är en ond chef fortfarande, men jisses, vicken ball snubbe.

Det är inte så lätt alla gånger att göra det man vill. Skulle jag göra det jag ville, då skulle jag nog se till att fixa bättre inspelningar på de bästa av mina låtar tror jag, men det ger inga pengar och man har ju en familj att försörja. Jag skulle kunna utveckla de där programmen som jag tycker borde finnas, men det ger inga pengar det heller. (Man måste nämligen ha en kund för att tjäna pengar på utveckling.) Eller så skulle jag leka med mina barn.

Jag ska nog ändra på mitt liv, men inte så långt att jag gör exakt det jag vill varenda dag. Det går inte. Man måste fixa en del uppförsbackar också.

1
Bevaka tråden