Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns det för lurar med tryck i basen på..?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags för hörlurstråd igen!

Har läst igenom en massa gamla trådar, men ingen får mig riktigt nöjd med vad jag får reda på.

Det är ju inte världens bästa tryck i basen på en spojlans ny Nano, så det behövs ett par lurar som klarar av att leverera det som trots allt kommer.

Testade Sonys EX71SL, men de var en grym besvikelse. Iofs är jag väl inte helt van vid inear-modellen, men efter ett par timmars lyssnande ska man väl ha vant sig - men det har jag inte. Efter ett tag känns det obekvämt och basen lämnar mycket att önska... Impulsköp på Netonnet i Borås som inte riktigt gick hem. :-]

De som hängde med i original var ju bara att glömma direkt.

Faktum är att nu kör jag med de snäckor som hängde med cd-walkmannen när den inköptes på andra sidan millennieskiftet - inget har matchat dom hittills.

Har kikat lite på The Plug, men som vanligt hör man både bu och bä och man står som åsnan mellan hötapparna...

Det jävliga är att här i stan finns det inget ställe där man kan lyssna på lurarna med egen musik och få sig en uppfattning om dom. Undantaget hoppas jag är Hifi-klubben dit jag tänkte gå innan dom stänger idag.
Tala om att köpa grisen i säcken. :/

Runt en femhundring kan man väl klämma iväg för ett dugligt par, men då behöver jag lite tips...

Bitte..?

  • Medlem
  • Lerum
  • 2007-01-09 17:26

Testa Koss Porta Pro!

Jag skulle testa Koss Porta Pro. Har två par och de är kanon! Visst, det är inte hifi vi snackar här dvs basen är överdriven och maffig. Lite loudness-känsla.
Dessutom sitter de väldigt skönt och det går utan problem att sitta hela arbetsdagar med dem. På de "vanliga" Koss Porta Pro kan du justera hur hårt de ska ligga an mot öronen. På Koss Porta Pro 2 är detta automatiskt. Tror dock inte tvåan går att få tag på i Sverige.

Har ett par The Plug också (Spark-modellen) och kan väl säga såhär: De första gångerna jag lyssnade på dem var min enda tanke att slänga skiten i papperskorgen. Hade aldrig hört sämre. Vart var mellanregistret och framförallt diskanten? Efter ett par dagar började det dock hända saker!
Vet inte om det var kuddarna som formade sig efter mina öron eller lurarna som behövde "köras in". Numera låter de helt ok. Inte alls i samma liga som Porta Pro, men... helt ok. De är dock känsliga för HUR du sätter in dem i öronen (om de ska låta bra). Sen är en annan störande grej med dem att öronkuddarna lossnar.

Hoppas du blev något klokare.
Minns dock ett par gamla Sony-lurar (MDR-676?) från 1992... Det var grejer det. Eller är jag bara nostalgisk?

Sennheisers lurar brukar lyfta fram basen rejält. Tror att Hifi-klubben säljer dem, så provlyssna några av deras modeller.

Eftersom jag kört med snäckor i åratal irriterar jag mig på att omgivningens ljud läcker in så förbålt med mindre lurar, gör det inte det med exempelvis Porta Pro också?
(sen är de ju verkligen skitfula...)

Jag var nere på Hifiklubben och lyssnade på en del - men dessvärre har jag ju inte dragit hem den där Trissvinsten än...
Men visst var det maffigt ljud i dom - där ser (hör) man var lite kvalitet kan göra...

Haken är ju att de inte direkt går att peta ner i innerfickan när man inte poppar musik.

Hm.

Tja jag köpte trådlösa från logitech och dom låter bra med tryck i

Hittade The Plug billigt och tog en rövare - och den gick hem!

Jävlar i havet vad de stänger ute omgivningens ljud bra och att de lyckats klämma in så mycket ljud i de små lurarna är häpnadsväckande... Visst tar det ett litet tag extra att klämma ihop och pilla in dom, men det är det ju lätt värt.

Visst är det bättre bas osv i närmsta par kåpor, men då tappar man allt med smidigheten, inte lätt att köra ner ett par såna i innerfickan direkt.

Nä, det här var ett kap!

Själv har jag ett par Audio Technica och basen i dessa är suverän.
http://www.audiocubes.com/product/Audio-Technica_ATH-CK7_Inner_Ear_Earphones.html

Sennheiser CX300

Köpte dessa på Ebay till ett mycket bra pris. Låter mycket bra och basen är bra.

Porta Pro inte HiFi? Du måste väl skoja eller?

Det är mycket väljudande lurar. Att de sen har funnits ett antal år, är mycket vanliga och därmed rätt billiga gör knappast inte att de "inte är HiFi".

Därmed inte sagt att man kan köpa betydligt dyrare modeller som låter lite bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 09:02

om du vill ha nåt litet, smidigt och förhållandevis billigt så kan jag rekomendera:
Philips SHE9500 = kanon lur till ett helt ok pris
mvh

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-01-28 20:37

Jag köpte faktiskt nya lurar idag och dom har sjukt bra basåtergivning.

V-moda bass freq, finns på www.ishop.nu

  • Medlem
  • 2007-01-31 15:45

Jag rekomenderar Sennheiser PX200 har skrivit om dem här

1
Bevaka tråden