Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extern skärm till iMac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-03-05 13:50

Tjena
Finns det sätt att koppla till en extern skärm till iMac (den nya) och stänga av den interna skärmen?
Det jag vill är att kunna koppla iMacen till en stor skärm typ plasma för att kolla på film och vill inte ha den inbyggda skärmen igång samtidigt. Går det?

tack på förhand
/pg

Tror inte det..

Jag köpte en Apple Mini DVI, och kopplade en DVI>HDMI till min 42" LCD.. Perfekt pixelmappat i 1366 x 768 från OSX. Bilden blir knivskarp.

Tyvärr har jag inte löst mysteriet med att släcka sin imac-skärm under tiden.

Lite trist

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-03-06 09:53

det var inte bra.

Men kan man inte sätta skärmsläckare på iMacens skärm? Jag funderar på att köpa en 24" iMac men man vill inte ha den igång när man tittar på en film på kvällen.

Kan man inte ha en svart bild på iMacens skärm

Ursprungligen av Johannes123:

Kan man inte ha en svart bild på iMacens skärm

Bra. En svart skrivbordsbild utan några öppna fönster, hårddiskar eller filer och dokument bör ju definitionsmässigt vara detsamma som en avstängd skärm. En svart pixel lyser inte.

Kvar blir menyraden men den kan du också släcka ner med hjälp med MenuFela.
http://ninjakitten.us/#menufela

Senast redigerat 2007-03-06 18:49
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-06 19:00

Eller dra ner ljusstyrkan helt...?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-06 20:12
Ursprungligen av mjg:

Eller dra ner ljusstyrkan helt...?

Går inte på iMac.

Du kan ju alltid använda Front Row då den visar svart bild på den skärmen som inte används. dock så syns bakgrundsbelysningen igenom lite. men det tycker jag inte stör särskilt mycket.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-09 15:32

Det här programet kan man stänga av skärmen med, vet inte om det går på en eller det sker på bägge...

http://www.michelf.com/projects/gamma-control/

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-03-13 14:03

Tack för all hjälp!

Tycker fortfarande att det är lite skumt att man inte kan ställa in vilken skärm man vill sända signalen till, iMac är trots allt en bärbar med skärm. När man köper en 24" skärm så skulle man vilja utnyttja den till lite mer än bara den inbyggna datorn (såg en annan diskussion om att kunna koppla iMacens skärm till en PS). Synd att Apple inte tillåter detta speciellt med tanke på att 24" är FullHD.

Det ska bli spännande att se hur Apple TV kommer in i den stora bilden

mvh
pg

1
Bevaka tråden