Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PAJ TANGENT! en lite flurp låssnat.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejhej. på min macbook... katten (min brors katt... jag HATAR från och med denna dag katter så min är det då rakt inte!!!) bet lös min skifttangent och pajade en liten pigg på en av de puttesmå fästena... finns dessa att köpa som reservdel...

För inte tusan behöver jag byta HELA tangentbordet? Kan något som detta gå under garantin?..

- jo det var såhär att jag skrev för mycket på skifttangenten... så den gick paj

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-14 00:33

Vad jag vet kan man inte byta separata tangenter pa MacBookarna, det ar hela tangentbordet som galler.

Fall du vill lära dig hur du bytter/fixar tangenter så läs min underbara Appel Services guide som alla goa gubbar har.
Läs på sida 277 i http://www.hittafel.net/macbook_13in.pdf

ahh... men saken är ju den kompis att för att kunna byta tangenter... så... ja... måste jag ju få tag på en flurp Finns det hur man får tag på detta?

  • Medlem
  • 2007-03-14 13:11

Var på jakt efter en tangent för ett par år sedan och fick då tipset att höra med LAN-master.

Normalt måste du byta hela tangentbordet.
Många serviceversstäder spar de utbytta för just sådana här situationer.
Så prata med någon som finns i din närhet.

  • Medlem
  • 2007-03-16 08:30

Det här var den roligaste tragedin med en macbook jag hört. Stackare, jag vet hur katter är. Min farsa var inte heller glad när vår misse petade ner en vas för typ 4 papp från spiselkransen. voine voine.

  • Medlem
  • 2007-03-16 14:51

Lite skoj hittad i en tråd på 99 musik.
http://www.attfield.co.uk/ex/romreplacementp2.htm

Detta borde väl även vara aplicerbart vid service på Macar?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-03-16 15:23

som jag alltid brukar säga, djur ska vara i skogen.

1
Bevaka tråden