Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick min MacBook idag, KERNEL PANICS!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-26 21:20

Hej,

Jag fick min nya MacBook idag. Den får Kernel Panics hela jävla tiden. Har prövat att formatera om men det gjorde inget. Om jag stänger av airport verkar den inte få problem. Någon som erfarit något liknande. Har väntat 5veckor så kommer detta...orkar inte skicka in den på service direkt...

Axel

Har du extra minne i den? Det kan ha skakats loss i transporten. Dåligt ditsatt minne skulle definitivt kunna ge sådana problem. Se om du inte kan trycka till minnet lite där det sitter. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-26 21:55

har gjort det nu, ska testa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-26 21:58

verkar fan funka! båda minnena var insmetade i vit kräm......torkade av dom och nu verkar allt ok...wtf.....

Om det stämmer är jag SJUKT besviken på Apple.

Ursprungligen av snufsan:

verkar fan funka! båda minnena var insmetade i vit kräm......torkade av dom och nu verkar allt ok...wtf.....

Om det stämmer är jag SJUKT besviken på Apple.

Det här var också ett vanligt problem när många köpte billigt no-name minne till sina macar. Kernelpanics hela tiden. Men man har inte hört talas om det på ett tag.

Marsàn-sås?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-26 22:48

Tandkräm på minnena.. Morgontrötta fabriksarbetare?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-26 23:07

Eller ännu värre??
Pilska asiater....nejuschochfy!!!!

Yes!!

1
Bevaka tråden