Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fan vad naglarna växer!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ju så man häpnar!:eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-16 07:46
Ursprungligen av David Slättne:

Det är ju så man häpnar!:eek:

Det är inte utan att man undrar vad som pågår på kvällarna i det Slättneska huset

HELT säker på att det var vanliga champinjoner du stoppade i grytan?

njae... ska de inte vara små å knottriga?

fan, måste klippa dom.
Jaha, och nu är håret fett också!
De e ju faaan!

Ursprungligen av David Slättne:

fan, måste klippa dom.
Jaha, och nu är håret fett också!
De e ju faaan!

Har du funderat på att slita dig från datorn senaste månaden, och se dig själv i spegeln? ;-D

Glöm inte att borsta tänderna, när du ändå håller på!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-13 20:59
Ursprungligen av David Slättne:

fan, måste klippa dom.

Måste och måste. Detta kan man kalla långa naglar.

Ursprungligen av Marco:

Jösses! Fattas bara en fet griffeltavla nu! huuuu!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-04-13 21:22

Ni ska banne mig inte klaga!
Om några år är det inte naglarna som växer mest. Då gäller det håren i öronen och näsan.....

Förresten - om det nu är champinjonerna det beror på, såg de ut så här?

det påstås ju av folket att hår och naglar växar snabbare om man drycker mycket öl. Tyvärr bådar inte riktigt kombinationen för en vettig vetenskaplig undersökning under längre tid (eller kanske mer under ytterst kompakt tid).

Ursprungligen av johan dansk:

det påstås ju av folket att hår och naglar växar snabbare om man drycker mycket öl. Tyvärr bådar inte riktigt kombinationen för en vettig vetenskaplig undersökning under längre tid (eller kanske mer under ytterst kompakt tid).

Inga problem. Jag dricker öl, och du undersöker. David Slättne tar åt sig äran för de vetenskapliga rönen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-18 07:26

Att naglarna växer är ett sundhetstecken. Om de däremot slutar att växa så finns det större anledning att oroa sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-18 15:21

Hur kommer det sig att tånaglarna inte växer lika snabbt som fingernaglarna?

Ursprungligen av ylipaa:

Hur kommer det sig att tånaglarna inte växer lika snabbt som fingernaglarna?

Nageltillväxten är faktiskt i stort sett proportionell mot tåns/fingrets längd. Långfingernageln växer fortare än lillfingernageln, som i sin tur växer fortare än tånaglarna. Tummarna är ett undantag.

(tänk så mycket värdelöst vetande man får i sig av att blada i anatomi-tegelstenar förresten! )

Ursprungligen av ylipaa:

Hur kommer det sig att tånaglarna inte växer lika snabbt som fingernaglarna?

Ja det där är märkligt! Jag kan inte riktigt frigöra mig från känslan att tå- och fingernaglar liksom turas om att rycka fram. Som små militära förband som försöker överlista sitt värddjur.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-19 14:20
Ursprungligen av David Slättne:

Ja det där är märkligt! Jag kan inte riktigt frigöra mig från känslan att tå- och fingernaglar liksom turas om att rycka fram. Som små militära förband som försöker överlista sitt värddjur.

Du kan säkert få naglarna bortopererade om du vill.
I Polen kanske någon seriös läkare kan kan hjälpa dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-19 20:27

Jag har svårt att tänka mig att de turas om. Naglarna på mina fingrar måste klippas en gång i veckan för att inte betraktas som vapen. Mina tånaglar, däremot, klipper jag säkert inte mer än fem gånger om året. Jag börjar misstänka att jag biter av dem i sömnen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-19 20:50
Ursprungligen av ylipaa:

Jag har svårt att tänka mig att de turas om. Naglarna på mina fingrar måste klippas en gång i veckan för att inte betraktas som vapen. Mina tånaglar, däremot, klipper jag säkert inte mer än fem gånger om året. Jag börjar misstänka att jag biter av dem i sömnen.

Åh nej,

en sån bild för mitt inre! Hur skall jag nu kunna somna?

Vänligen, Ylan

sko?

Jaha. nu är det dags igen. Jag har väl fan annat att göra än å klippa naglarna hela tiden. suck.

Haha!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-13 20:19

Har inte klippt mina tånaglar sedan mitt senaste inlägg, jag måste ha bitit av dem i sömnen.;)

Ursprungligen av ylipaa:

Har inte klippt mina tånaglar sedan mitt senaste inlägg, jag måste ha bitit av dem i sömnen.;)

Va fan! Växer det naglar på fötterna också. Jag törs banne mig inte kolla. Hinner nog inte heller. All vaken tid går till manekyren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-13 21:54

Jag har svårt för naglar. Tycker något av det mest motbjudande som finns är långa smutsiga naglar. Fan jävligt snuskigt.
Tjejer får gärna ha fina fejknaglar, sådär fint med vitt längst fram på dem. Mums!

1
Bevaka tråden