Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags igen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I dagens E24 så har man listat IT-floppar (igen..)
Och som vanligt finns puckmusen där. Visst var den dålig, men inte så förfärlig som de vill ha det till - och det var ju bara en mus.
Jag undrar hur många av de skrivande journalisterna som själva någonsin använt den så hatade lilla tingesten.

Big A

Det där internet kommer nog snart gå över också. Mycket snack men liten verkstad, håller ni inte med?

sorry, men jag är för gammal för att förstå ironi........suck

Ursprungligen av Anders Ingelstam:

sorry, men jag är för gammal för att förstå ironi........suck

Ska du säga som spammar mig hela dagarna via ICQ

Ursprungligen av Björnström:

Ska du säga som spammar mig hela dagarna via ICQ

In your dreams cutie!

Men allvarligt - visst var den kanske lite svajig, men inte tillhör den väl branschens top-5 floppar...eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-03 15:19

Jag hade faktiskt inte så mycket emot puckmusen, förutom att den bara hade en musknapp då

Puckmusen är skitbra om man plockar ut kulan och har den till att klicka fram nästa ruta i sina powerpoint, förlåt Keynote-presentationer. (fast då får man stå väldigt nära datort)

Jag tycker faktiskt att de efterträdande mössen där man klickar med hela musen är mer störande. Om sladden är lite korvad (vilket den lätt blir) och hamnar framför musen så går det inte att klicka alls föränn man vikt undan den, I-landsproblem visst, men sjukt störande!

Själv kör jag dock Logitech MX 1000. Best mouse Evar!

Ursprungligen av Johan S:

Själv kör jag dock Logitech MX 1000. Best mouse Evar!

Word!

Puckmusen fick en rygg hemma hos oss så den gick att använda... men älskad blev den aldrig men heller aldrig hatad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 20:11

jag kör pucken på vår server - bra mus med en ganska kass ergonomi, men den har varit med om mycket, funderar på att rama in den bredvid vår Quarkdongle på väggen

  • Medlem
  • 2007-05-03 21:47

Nä, den där satans pucken är fanimig bland det minst genomtänkta som har skapats, alla kategorier.

1
Bevaka tråden