Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - Äntligen Fredag tråden™

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Damer och herrar, pojkar och flickor!

Äntligen Fredag!
Den här tråden tycker jag ska leva för alltid (förutsatt att inte servern börjar klaga). Varje fredag utmanar jag er att vara först med ett inlägg i denna tråd - efter att solen har gått upp.

- Hur ser dina helgplaner ut?
- Hur har veckan varit?

Min vecka har varit relativt lugn och jag har mest pysslat med ett programmeringsprojekt jag håller på med. Till helgen har jag nästan fullt upp då jag både lördag och söndag ska vara funktionär för ett större antal scouter som ska springa omkring i skogen och tävla mot varandra.

Veckan har varit hektiskt så jag var tvungen att börja helgen redan igår kväll med en enda lång TV-kväll. Så vad som händer ikväll vet jag inte riktigt men något skoj blir det säkerligen.
Resten av helgen innehåller stor födelsedagsmiddag hos goda vänner samt trådgårdsarbete som vädret blir bra. På kvälltid kommer jag säkerligen hinna med en eller annan film också.

Veckan har väl rullat på i vanligt tempo, dock haft några stadiga duster med både PacSoft och Mail. I helgen blir det en tripp till Ö-viks paradisbad, sambon skall fota en utställning och jag och syrran ska bada

Jag har tillbringat veckan med städning & fixar här på sajten, men det har ni ju märkt. Kul att så många givit trevlig feedback faktiskt. Johan Alsén försöker "trolla med knäna" för att få fram en sån där feting Google Enterprise search box till 99.se och jag håller tummarna för att han lyckas.

I helgen avslutar vi Lost säsong 2. Jag såg första avsnittet av säsong 1 den 18:e April och sedan dess har vi plöjt igenom 42 avsnitt. Beroende -jag? Nää

Nästa vecka blir det kort vecka för mig. Jag åker ner till Prag på onsdag för att hälsa på en kompis som flyttat dit. Ska dricka tjeckisk öl och äta Schnitzel tills jag svimmar!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-11 10:14

Äntligen fredag kan jag tyvärr inte säga idag. Första exameringen utav 2 idag. Fyfan, inga omtentor, bara rakt på.

Jag ska skriva ihop en lång jäkla krönika om mac.se och 99mac plus/pro i helgen. Vi hade ett bra upplägg och har en bra serverpark. Men mycket gick åt skogen och många är sura. Måste få bort det en gång för alla.

Arbetsveckan får väl sägas ha varit givande. Vi fick äntligen en ny luftkonditionering på jobbet, så sommaren lär kunna bli behaglig för en gångs skull. Till helgen väntar ominstallation av server och att åka med svärfar och titta på hus. Det blir tredje besöket för min del och på måndag måste vi bestämma oss för om vi vill lämna storstan (nåja) och flytta Söderslätt. Det både lockar och skrämmer måste jag säga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-11 12:45

Äntligen fredag! Afterwork med turnering i RoboCode med arbetskamraterna. Inte alls farligt nördigt va?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-05-11 14:26

Föslag

Ursprungligen av Björnström:

Damer och herrar, pojkar och flickor!

Äntligen Fredag!
Den här tråden tycker jag ska leva för alltid (förutsatt att inte servern börjar klaga). Varje fredag utmanar jag er att vara först med ett inlägg i denna tråd - efter att solen har gått upp.

- Hur ser dina helgplaner ut?
- Hur har veckan varit?

Cool tråd!

Veckan har varit hektisk och i helgen blir det litta fotvandring på Kullen:)
Frisk luft och röra på mig är vad jag behöver!!

Får jag föreslå att vi även har en tråd som heter Redan måndag?!?™
(Öppen mellan midnatt och 03:00)
Där vi kan tjattra om hurdan helgen varit

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-11 14:29

Veckan har varit värdelös, alltför många prov.
Så nu ska ja sova i helgen.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-05-11 15:27

Idag har jag inte fredag, jobbar helgen och måndag tisdag sen är det fredag hela veckan

Ahh äntligen jag har jobbat som en liten gris hela veckan och avslutade med att försova mig...Eleverna väntade dock in mig tack för det.

Tjejen går utbildning på huvudkontoret den här veckan. Hon slutar snart och då är det dags för en obligatorisk fredagsöl!

Har fått veta att hustrun är sjuk och hemma från jobbet idag, så man får väl vara lite pysslig i kväll och försöka muntra upp henne med lite god mat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-11 16:35

Sådär, hemma efter en avklarad tentamen, 2st uppsatser, en timme vardera.
Damen hade också examen här på University of Greenwich idag.
Dags att fira med lite film, öl, chips, popcorn och barnförbjudna aktiviteter såfort energin kommer tillbaka.

Just nu befinner jag mig i ett halvgroggy stadie efter 2 hårda timmar tenta och en veckans intensiva studier kvar.
Och krafter måste hämtas. Sista tentan på måndag. Sedan är detta universitet avklarat.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-05-11 16:49

Nyss hemkommen från jobbet, imorgon ska jag åka till vårat landställe i Dalarna och kolla till huset mm, samt titta på en gallring i vår skog som Mellanskog gjorde i förra veckan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-11 18:28

Ska runda av dagen på jobbet genom att spara de sista retuscherna och förhoppningsvis få ut nåt på print. Sen en (andra) fredagsöl här och efter det middag på Rött med tjejen, ska bli mkt trevligt! Tyvärr blir det nog lite helgjobb, men det kan jag ta den här veckan...

Skål på er 99mac:are!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-11 19:21

Sprungit på jobbintervjuer hela veckan, utom idag. Hela dagen har gått till att förbereda inför i morgon, då vi ska hålla vår första grillfest för året. Monterat utemöbler, skruvat ihop grillen och städat som en tok. Varför vara ute i god tid?

Snart dags att varva ned med en Newcastle och en premiärkörv från nya grillen. Skål och trevlig helg!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-12 15:44

Varje fredagskväll spelar jag numera Flyff. Äter choklad gör jag också.

  • Medlem
  • 2007-05-12 21:55

Nu är det ju lördag, men jag var inte i närheten av att hinna besöka 99. Jag ska åka till Seoul imorrn, så veckan har varit... vaken. Som i att inte sova. Alls. Nu är jag klar med jobbet dock, och hoppas bara vakna i tid för flyget i morgon.

En sådan king tråd var jag tvungen att skriva i. Fan, supporta 99 per sms är mäktigt. Hurra!

Jag sprang Göteborgsvarvet i dag. Med panik i blicken letade jag efter en bajamaja på Avenyn.

Helgplaner:

- Ta det väldigt lugnt faktiskt. Inga spännande planer alls och det känns bara skönt. Belak cyklar Vättern Runt inatt så jag ska nog ringa och tracka honom imorgon lunch när han gått i mål

Veckan som varit:

- Skön vecka eftersom mycket har "fungerat". Kul med WWDC keynote och allt som hänt runt det. Några spännande möten och mer på gång nästa vecka. 99.se känns bra nu. Klickback känns bra. Annonsavdelningen känns också bra. Mac.se kommer kännas bra när vi gjort lite förändringar under sommaren.

PS. Tesa håller på att fixa med 99foto galleriet. Blir kul med fototävlingar osv i sommar!
http://galleri.99.se/v/bjornstrom/test/

Fortfarande jetlaggad efter drygt en vecka i Taiwan. Nickade till i kontorsstolen och ska nog försöka gå nu. Gör inte direkt någon nytta i mitt tillstånd.

I morse var jag dock först på firman och hade varit uppe ett bra tag innan de andra ens började treva efter sina väckarklockor.

Veckan bestod till största delen av att lägga nytt köksgolv, vilket tar en del tid då det är ganska mycket golv och en hel del kluriga hörn. Men det har gått bra och är snart klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-18 01:13

Nu är det väl förvisso lördag sedan länge, men jag surfar lite 99 medan jag tar en paus från pluggandet av IT Service Management. Varför sitter jag och pluggar en fredagkväll? För att jag inte lyckats motivera mig på hela sommaren och därför har bråttom som tusan nu. Såklart.

Skål på er som har nåt att skåla i. Själv äter jag Riesen och dricker Loka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-18 01:37

Äntligen fredag! Då är det ju bara 3 dagar tills måndag! Hahaha!

Min vecka har varit flitig trots att det är min första semestervecka (av 5 veckor). Har målat om i hallen och även målat om köksstolar och köksbord. Nu återstår bara att rensa ut allt man har lagrat i förrådet i källaren, som jag inte vill spara. Puh! Senare idag blir det Malmö Festivalen. Ska prova något jag inte ätit förut (stående varje år) och sen köpa på mig en massa strumpor med lustiga motiv. Ja, mat och fynda onödiga saker är vad jag gör på denna festival.

1
Bevaka tråden