Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sex år senare: 15k!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sorgligt egentligen att man lagt så mycket tid på att skriva inlägg på internet men nu har jag nått 15.000 inlägg. Det är tydligen 6,83 inlägg per dag i 6 år :">

Och det är bara här det...

Med tanke på att du skriver rätt långa inlägg i bland så skulle man kunna tänka sig att du lägger i snitt två minuter på varje inlägg. Det innebär att mer än 20 dagar av ditt liv försvunnit bara på den biten.

Själv har jag, med samma snitt, bara försnillat tre dagar.

Ursprungligen av ohennig:

Med tanke på att du skriver rätt långa inlägg i bland så skulle man kunna tänka sig att du lägger i snitt två minuter på varje inlägg. Det innebär att mer än 20 dagar av ditt liv försvunnit bara på den biten.

Måste vara mer än 20 dagar - jag har ju över 30 dagar "i luften" http://my.flightmemory.com/bjornstrom/

Känns som att man tillbringar mer tid framför datorn än i flygstolen

Ursprungligen av ohennig:

Med tanke på att du skriver rätt långa inlägg i bland så skulle man kunna tänka sig att du lägger i snitt två minuter på varje inlägg.

Långa inlägg är så dryga, själv skriver jag bara korta inlägg.

Ursprungligen av Adrian B:

Långa inlägg är så dryga, själv skriver jag bara korta inlägg.

Samma här, bara korta inlägg hela tiden...

Så vem har i 99.se's historia skrivt längsta inlägget då?

Ja, du ligger väl bra till Taz_1999 för längsta inlägget ? Iaf tror man det efter att ha läst ett av dina inlägg som du tycker är "kort".:)

Vem har skrivit det kortaste då ? Måste väl vara någon som svarat med I (=jag) eller dylikt ? Kommer att tänka på frågan till vad-han-nu-heter-som hoppade-höjdhopp:
"vad är det lägsta du har hoppat någon gång ?"

Björnström: Jag tycker du ska se det som en prestation istället för ett slöseri med tid. Något av det du har skrivit har väl varit till nytta för andra.;)

Tja, skriver du långsamt så blir det ju klar högre snittid på dina inlägg, men jag ville inte dra till med för mycket för att inte förolämpa dig.

Sen gör du ju lite mer framför datorn än att posta på 99:an

15k inlägg är imponerande. Ngn kunde forska på din produktion

Själv har jag fått ihop 23 inägg på 6 år!

Ursprungligen av zodijackyl:

Själv har jag fått ihop 23 inägg på 6 år!

Hehe, jag körde en "99mac recovery" på ditt konto och nu har du lite fler

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-05-12 04:38

Ursprungligen av Björnström:

Hehe, jag körde en "99mac recovery" på ditt konto och nu har du lite fler

  • Oregistrerad
  • 2007-05-19 22:02

Vet inte om jag är särskilt ledsen över att ha tappat räkningen, men innebär tappet att jag inte kan hitta mina gamla inlägg? Vore ju synd om man förmenades det litet skamsna fnisset när man om, säg tio år, skulle läsa sina gamla inlägg! :">

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2007-05-19 22:06

Såg att nu att räkningen, styvt 1600 finns på min profil, men inte syns bredvid inlägget. Försökte även söka på Vänligen, Ylan, jag tror att jag skrivit det i de flesta av mina inlägg!

Vänligen, Ylan

Ylan, ditt konto har nyligen blivit fixar (du har fått tillbaka gamla inlägg), men du måste ta bort alla dina 99.se-cookies i dina webbläsare innan du postar nya inlägg, annars blir det som ovan.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-20 00:32
Ursprungligen av Martin Belak:

Ylan, ditt konto har nyligen blivit fixar (du har fått tillbaka gamla inlägg), men du måste ta bort alla dina 99.se-cookies i dina webbläsare innan du postar nya inlägg, annars blir det som ovan.

/M

Då tackar jag och bockar djupt, ända tills mina hamstrings säger stopp!

Vänligen, Ylan

Tog inte ens tre månader att öka till 16.000

Ursprungligen av Björnström:

Tog inte ens tre månader att öka till 16.000

Frågan är om det är en bra eller dålig sak

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-08-02 00:15
Ursprungligen av Björnström:

Sorgligt egentligen att man lagt så mycket tid på att skriva inlägg på internet men nu har jag nått 15.000 inlägg. Det är tydligen 6,83 inlägg per dag i 6 år :">

Ja en del har tydligen hur mycket tid som helst till allmänt dravel! (=citat från min gamla Mor)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-02 08:20

Över 15K inlägg, puh! Och bara på detta forumet. Ja, det var ju imponerande statistik. Kul (eller tråkigt) att summera efter x-antal år.

Jag förmodar att du använder "touch-metoden" när du skriver på tangentbordet, va? Om du kör "pekfinger-valsen" så är jag smått imponerad...

Ursprungligen av Björnström:

Sorgligt egentligen att man lagt så mycket tid på att skriva inlägg på internet men nu har jag nått 15.000 inlägg. Det är tydligen 6,83 inlägg per dag i 6 år :">

Snittet har sjunkit till cirka 5,2 inlägg per dag senaste året. Skyller på att jag haft mycket att göra

17.000 nu!

Enligt mina beräkningar bör 20.000 inlägg vara runt nyårsafton 2009/2010.

Ursprungligen av Björnström:

Snittet har sjunkit till cirka 5,2 inlägg per dag senaste året. Skyller på att jag haft mycket att göra

17.000 nu!

Enligt mina beräkningar bör 20.000 inlägg vara runt nyårsafton 2009/2010.

Imponerande skulle jag vilja påstå ! Grattis igen - tror jag nämnt det tidigare i ett annat sammanhang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 14:14

5 921 inlägg, snart 6000. Det trodde jag inte när jag reggade mig i maj 2001. Läskigt...

Ursprungligen av acke:

5 921 inlägg, snart 6000. Det trodde jag inte när jag reggade mig i maj 2001. Läskigt...

Vi borde samla ihop gänget som blev medlemmar under 2001 och köra en middag någon gång - kanske inför 10års firandet?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-29 16:55
Ursprungligen av Björnström:

Vi borde samla ihop gänget som blev medlemmar under 2001 och köra en middag någon gång - kanske inför 10års firandet?

Det låter väldigt trevligt det. Vi kanske kan träffas hemma hos dig Du har ju den läckraste utsikten. Fast du lär väl inte bo kvar där när det är dags för 10-årsjubileum. Men middag blir bra ändå, även om den blir på marknivå.

Jag kommer ihåg att jag nästan inte vågade bli medlem då 2001. Forumet var ju egentligen bara öppet för proffs och jag är ju ingen proffs.(Hjälp - tänk om nån kommer på mig och märker att jag inte kan nåt) Men jag vågade i alla fall och har aldrig känt mig utanför eller ovälkommen. Tänk så många hjälpsamma och fina människor jag träffat här. Det känns nästan som om man "känner" vissa trots att man aldrig träffats.

Sen tycker jag att du ska vara väldigt stolt över dina +17 000 inlägg. Tänk vilken fin insats du gjort för Mac-Sverige Martin. Du kan verkligen vara stolt över det!

Ursprungligen av Björnström:

Vi borde samla ihop gänget som blev medlemmar under 2001 och köra en middag någon gång - kanske inför 10års firandet?

Mycket bra ide´. Gott om tid att planera !

1
Bevaka tråden