Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 07 - Double feature i Umeå!

Tråden skapades och har fått 151 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter en lång tråd där vi har velat om när vi skall ha en 99-grillkväll har då det perfekta tillfället dykt upp – den 11:e juni, samma dag som Steve håller sitt WWDC-keynote.

Sist, under MacWorld, träffades vi ju ganska tidigt på kvällen i Humlab och avskärmade oss och tittade på South Park och Pirates of Silicon Valley för att fördriva tiden fram till att videoströmmen var tillgänglig.

Denna gång kommer vi att fördriva de första timmarna genom att grilla utanför UPSC, Umeå Plant Science Centre. Där finns två (?) stora oljefatsgrillar och en massa bänkar och bord.

Tanken är att vi träffas klockan 19 och håller ut så länge vi kan innan vi beger oss till Humlab för att invänta Steve och hans, som vanligt, förtrollande presentation.

Klicka för att ladda ner inbjudan i PDF-format.

Om ni kan komma så skriv gärna en rad nedan så ska vi försöka knåpa ihop en lista och försöka hålla den uppdaterad.

Om jag har pekat fel på kartan får ni skrika. Det har ju hänt att jag haft fel tidigare

Närvarolista

  • staed

  • Samul

  • Marcus K

  • Johan S

  • Narogh

  • rhesus

  • Caroline

  • lufra

  • mikael g (?)

  • Mikael E

  • Samuel K

  • MagnusB

  • Adrian B

  • Erik_J (?)

Var får vi reda på om strömmen är tillgänglig?
macrumors.com

Vilken tid beräknar vi att strömmen finns tillgänglig?
Presentationen är 10 lokal tid, dvs 19:00 hos oss. Om vi räknar på att den är klar 21:00 och tar två timmar att bearbeta och lägga ut så borde den gå att komma åt klockan 23:00. Den lär vara tungt belastad ett tag, så risken finns att vi får vänta till åtminstone till klockan 00:00 innan vi kan titta.

Nu var jag pessimistisk, men då blir vi destå gladare när vi lyckas komma åt strömmen klockan 22:30

Obs!
Jag vill också råda alla att ta med sig roliga prylar (tv? Wii?) att leka med medan vi väntar.

Senast redigerat 2007-06-10 13:01
  • Medlem
  • 2007-06-02 01:27

Jag e på. HUMlab kan vi vara i och titta på sändningen (precis fixat).

Bra jobbat Staed!

Jag dyker upp.

Jag kommer!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-02 11:56
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-02 12:59

Nerds.

Kan skippa frågetecknet efter mitt namn! Klart man dyker upp!

Jag ska försöka dyka upp också, har inget svepskäl än iaf

Hade varit kul att åka upp

Ursprungligen av Björnström:

Hade varit kul att åka upp

Skulle vara roligt med så celebert besök här uppe i norr. Det börjar ju faktiskt vara rätt årstid för att våga sig hit (om man bortser från myggen då)

Kan inte säga när jag kommer, bara att jag kommer!

Edit: Ingen som har en AppleTV som man kan få klämma på?

  • Medlem
  • 2007-06-04 10:28

Pah! Klart jag kommer. Kanske medför lite korv, champinioner, paprika etc + hickorysås.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-04 11:54

Jag kommer, förmodligen +1 också.

Här har jag gått omkring och tänkt att jag skulle dra ihop något liknande, och så behöver jag inte ens lyfta ett lillfinger, för staed styr upp det (ja, inte lillfingret alltså, utan WWDC-kväll ) och proffsigt dessutom, perfekt!

Jag är förstås helpå!

Ursprungligen av Adrian B:

Här har jag gått omkring och tänkt att jag skulle dra ihop något liknande, och så behöver jag inte ens lyfta ett lillfinger, för staed styr upp det (ja, inte lillfingret alltså, utan WWDC-kväll ) och proffsigt dessutom, perfekt!

Jag är förstås helpå!

Men då kan ju du ta på dig att tjata på sheriffen

Edit: Vi skulle nästan ha haft en iPod Hi-Fi att lyssna till under grillningen. Någon som har? Och gärna en iPod laddad med Peps Persson

Ursprungligen av staed:

Edit: Vi skulle nästan ha haft en iPod Hi-Fi att lyssna till under grillningen. Någon som har? Och gärna en iPod laddad med Peps Persson

Har inte Samuel en iPod HiFi? Vill minnas att han pratade i goda ordalag om den på en MacPub i höstas!

Jepp, han har en sådan, den kan han nog ta med.

Umeå verkar vara stan att flytta till som macnörd. Någon med bra betalt jobb till en någorlunda erfaren bro- och hamnkonstruktör?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-05 09:19
Ursprungligen av Leftrustle:

Umeå verkar vara stan att flytta till som macnörd. Någon med bra betalt jobb till en någorlunda erfaren bro- och hamnkonstruktör?

Det snackas om att bygga en bro över Kvarken till finland. Där har du ju att göra ett tag

Synd att man är i Umeå nu och inte då :/

Edit: Shit va ljust det är här uppe btw - skulle gärna stanna längre om jag kunde.

Sommaren här uppe är faktiskt kick-ass, men vintern är lite väl lång

Ursprungligen av staed:

Sommaren här uppe är faktiskt kick-ass, men vintern är lite väl lång

Mycket sant. Jag förstår mig inte på de som åker utomlands under sommaren, när vi äntligen har tre underbara månader med ljus och värme, då ska man ju inte dra härifrån! Det är ju det man har oktober-november till

Bara nu inte "Klimathotet" kommer och tar vintern ifrån oss, då måste man flytta längre norrut
Skånevinter är ingenting för mig.

Annars sägs Umeå vara en rätt dålig stad för en arbetare för vi har extrema bostadspriser (dyrast i Norrland och bara strax utanför storstadspriserna nästan), en hög kommunalskatt som inte ser ut att ändras under nuvarande ledning och en låg lönebild, iaf för högutbildade eftersom universitetet i stan gör att vi har överskott på högutbildad arbetskraft.

Ursprungligen av Adrian B:

Annars sägs Umeå vara en rätt dålig stad för en arbetare för vi har extrema bostadspriser (dyrast i Norrland och bara strax utanför storstadspriserna nästan), en hög kommunalskatt som inte ser ut att ändras under nuvarande ledning och en låg lönebild, iaf för högutbildade eftersom universitetet i stan gör att vi har överskott på högutbildad arbetskraft.

Där fick du ju Umeå att låta som en rätt pissig stad. SKRÄM BORT DOM BARA!

Well, vi har ju fortfarande landets trevligaste macpubar!

Ursprungligen av Adrian B:

Well, vi har ju fortfarande landets trevligaste macpubar!

Både trevliga, men även de mest frekventa tycker jag att det känns som.

Äntligen tillbaka on-topic.
I samma anda: Kanska alla borde ta med paraply den 11/6? -För att garantera att det blir soligt...?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-06-05 14:01

Jag kanske dykerupp beroende på hur det ser ut med jobbet.

MacRumors kommer att lägga upp en spoilerfri sida senare som vi kan lägga bokmärken till, för att få tag i videoströmmen utan att få veta mer än vi vill.

Edit: Nu finns länken uppe:
http://www.macrumors.com/2007/06/07/wwdc-2007-spoiler-free-keynote-stream/

Bevaka tråden