Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen Söndag tråden™

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Söndagen är veckans favoritdag. Man har äntligen hunnit varva ner tillräckligt för att kunna slappna av med morgontidningen. Söndagen är en bra resursdag - man kan hitta på roliga grejer med polarna, fixa klart det där sista i garaget eller den där hemsidan som tagit så lång tid att sätta ihop.

Idag är det den 13:e Maj och ikväll är det både Ishockey VM-final och 99.se pokerturnering samtidigt.

Vad gör du på en typiskt söndag och vad gör du idag?

På en typisk Söndag brukar jag vila, läsa och kanske cykla lite ute i stan eller naturen och kanske till och med fota lite naturbilder.

I dag har jag vilat och surfat lite under den första delen av dagen.

Snart skall jag tvätta, laga mat så jag har nå't till lunchlådan i morgon, spela lite GTA SA kanske. Kanske kommer jag även att läsa lite. Valet står då mellan politiska ideologier eller OS X-litteratur. Kanske blir båda två. Om jag känner för det kollar jag kanske på Mythbusters och Skitiga jobb på Discovery Mix i kväll.

Mvh/T

Brukar bli middag hos svärmor på söndagar. Bakfull efter inflyttningfest igår dessutom.

Vi såg klart säsong två av Lost igår. Jobbigt! Blir första avsnittet av säsong 3 ikväll

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-13 14:31
Ursprungligen av Björnström:

Vi såg klart säsong två av Lost igår. Jobbigt! Blir första avsnittet av säsong 3 ikväll

Hur många säsonger är det på den där serien egentligen?

Ursprungligen av Sidde:

Hur många säsonger är det på den där serien egentligen?

Man hade ju hoppats på att det var slut efter säsong 3 men någon viskade i mitt öra att dom förlängt serien till 2010 - dvs tre säsonger till. Tar det aldrig slut?

Ursprungligen av Björnström:

Man hade ju hoppats på att det var slut efter säsong 3 men någon viskade i mitt öra att dom förlängt serien till 2010 - dvs tre säsonger till. Tar det aldrig slut?

Slut tar det säkert. Men till skillnad från andra serier har ju Lost bara blivit bättre och bättre. Jag tror du kommer gilla tredje säsongen.

Det är även helt riktigt att det blir tre säsonger till, men de ska enligt andra viskningar bara vara på 16 avsnitt vardera, inte 24/25 som det första har varit.

Ursprungligen av Björnström:

Vi såg klart säsong två av Lost igår. Jobbigt! Blir första avsnittet av säsong 3 ikväll

Första minutrarna av första avsnittet av säsong tre "will amaze you". BOOM!

På söndagar brukar det slappas en hel del, och så även denna söndag. Det känns dock inte lika skönt som det brukar att slappa då jag är tvingad till det denna gång (precis som förra söndagen). Bröt (som jag nog tjatat om någonstans tidigare) knäet på valborg, och har inte riktigt repat mig tillräckligt ännu för att göra mycket annat än att slappa i sängläge.

Ni andra får njuta lite extra av slappandet åt mig

Normalt så brukar jag softa på söndagar men idag var det jobb.. Blev inte så mycke gjort dock. Skulle byta ut diskar i en av våra Xserves men det visade sig att efter montering av nya diskar och skapande av RAID etc så klarar de Firewire-case jag har inte av storleken på de gamla diskarna, så jag kan inte föra över nån data.. Blev att stoppa in de gamla diskarna igen i väntan på ett nytt Firewire-case. Surt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-05-13 16:30

Jobbat extra på lördagsnatten, så halva söndagen har jag redan sovit bort. Skall mest ta det lugnt - dagens viktiga händelse: registrera sig inför 99-pokern ikväll Hockey kunde jag inte bry mig om mindre, så det ställer inte till något alls för mig att det är samtidigt!

Just nu skall jag föra över lite musik till N95:an, sedan är det till att angripa diskberget och röja upp lite här. Kvällen blir - förutom pokern - förhoppningsvis bara en skööön och luuugn kväll med sambon i TV-soffan.

Annars brukar söndagar av någon outgrundlig anledning bli en sådan där dag när man städar och tvättar? är det inte så?

Nu sitter jag inloggad i pokerturneringen tillsammans med 26 andra. Om 50 minuter börjar "slaget" och den där AppleTV:n kommer se fin ut i vardagsrummet

Jag var lite nervös tidigare, nu börjar jag bli nervös på riktigt!

Ursprungligen av Björnström:

Nu sitter jag inloggad i pokerturneringen tillsammans med 26 andra. Om 50 minuter börjar "slaget" och den där AppleTV:n kommer se fin ut i vardagsrummet

Jag var lite nervös tidigare, nu börjar jag bli nervös på riktigt!

Så nervös behöver du väl inte vara? Det är ju inte som att ni spelar om Sheriff-titeln

Sen har du ju redan en ursäkt om du åker ut tidigt; "hur skulle det se ut om jag vann?". Så du borde nog vara minst nervös av alla.

Nästa gång kanske man hakar på. Har ju faktisk en väska med pokermarker hemma, men har aldrig spelat...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-13 19:30

Nu sitter jag i badrummet (på övervången - intresseklubben noterar...) och slöläser lite 99.se medans killarna badar av sig veckans smuts.

Pust - vilken kväll! Slutade fyra i turneringen till sist av 31 man. Mats Börjesson kammade hem en AppleTV från Gnuf & 99.se. Var riktigt bra drag där på slutet!

Vaknade 06.45 av tjejens väckarklocka. Nu ska vi ner till tvättstugan och tvätta mattor!

Sedan dess har jag hunnit läsa SvD och druckit dagens första kopp kaffe. Vaknade imorse med en "genialisk" idé för ett rackmonteringskit för Mac mini. Undrar hur man skulle bygga en sådan i praktiken - skapar en tråd för det

Jag har precis lärt Applescript att med hjälp av Illustrator konvertera EPS-bilder till JPG-bilder. Dessa 4000 bilder skall när det är klart in i ett FM-register hos en kund på måndag och då kommer det förhoppningvis att susa fram och då blir de så glada så, nästan lika glad som jag är nu att se min skapelse jobba åt mig.

Synd på det vackra vädret bara, det är femte helgen i rad jag jobbar + fullt jobb i veckorna. Fritid? Känner igen det där ordet...

Solen kom och alla stannade utomhus. Inte mycket aktivitet här idag!

Ursprungligen av Burt Reynolds:

Solen kom och alla stannade utomhus. Inte mycket aktivitet här idag!

...och solen skiner ännu mer idag!

Sprang ner till Kungsträdgården på "Smaka på Stockholm" och testade skärgårdsmat från Utö. Väldigt gott med skärgårdsrulle, silltallrik, jordgubbar och kall öl i solskenet. Skön dag!

Jag fyller år, så jag har fått sovmorgon för första gången på 1.5 år. Sköööönt!

Har varit i hamnen och sjösatt en segelbåt. Lika spännande varje gång. En stor truck kör dit, man har två tjocka band under båten och lägger över gafflarna. Sedan lyfts den två ton tunga båten upp ett antal meter i luften, körs iväg till vattnet och sänks sedan sakta ner. Passade även på att resa masten vilket brukar bli lite av ett pyssel innan man fått alla vantskruvar att sitta som det ska och samtidigt få masten att stå rakt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jag fyller år, så jag har fått sovmorgon för första gången på 1.5 år. Sköööönt!

Gratulerar.

Ursprungligen av Marcus K:

Har varit i hamnen och sjösatt en segelbåt. Lika spännande varje gång. En stor truck kör dit, man har två tjocka band under båten och lägger över gafflarna. Sedan lyfts den två ton tunga båten upp ett antal meter i luften, körs iväg till vattnet och sänks sedan sakta ner. Passade även på att resa masten vilket brukar bli lite av ett pyssel innan man fått alla vantskruvar att sitta som det ska och samtidigt få masten att stå rakt.

Familjens båt krashade i backen för 7 år sedan. Ett av banden gick av, halvägs över kajkanten. Hela ena sidan tryckdes in och krossades, bara att skrota.

Inte för att skrämmas men.... det kan gå åt helsike ibland

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-03 20:54

Alla spelningar med orkestern är nu avklarade.. ja, förutom en nu. Om bara två veckor bär det av till Italien!

Inte dumt alls med Svenska Dagbladet, varma mackor och kaffe på en söndagsmorgon!

Regn i Stockholm.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-17 20:29

Som sagt ovan regn i stockholm idag, så jag har varit inne nästan hela dagen och städat, samt färgsatt fasaden på mitt hus (som jag håller på att bygga till) med olika färger i Photoshop. Har dock inte bestämt mig ännu min det lutar år vitt eller någon ljusgrå nyans.

Strålande sol utanför Umeå. Ännu är den ganska högt uppe så ett par timmar till lär den nog skina.

Har ägnat dagen åt att först tvätta bort mögel ur båten och sedan sätta upp Postfix och Dovecot med virtuella användare.

Söndag på Sudret.
Solen skiner som vanligt.
Strålningen är stark, pannan är bränd.
Sympatien* har stritar och steklar, bladen tuggas av larver.
Sillunchens snapsar sänkte sällskapet.
Soffan fylldes av sömniga "sorkar".
Surt sa snobben om vinet.
Snobben snarkar.

Söndag snart slut.

*) En klätterros

Kattfan var borta tretton timmar igår så söndagen har mest gått åt till att vila upp sig efter gårdagens nattvaka. Klockan ett på natten mjauade det utanför köksfönstret och då satt kattskrället där nere. Det är sjukt hur mycket man kan oroa sig när ens små kära är ute på vift.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-17 23:21
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Kattfan var borta tretton timmar igår så söndagen har mest gått åt till att vila upp sig efter gårdagens nattvaka. Klockan ett på natten mjauade det utanför köksfönstret och då satt kattskrället där nere. Det är sjukt hur mycket man kan oroa sig när ens små kära är ute på vift.

Gah, det är så jobbigt. Lider med dig.
Har själv suttit uppe förr eller lagt mig orolig. Varav en gång fick jag aldrig se en utav katterna igen. Däremot lodjursspår och kattspår omvartannat vid skogsbrynet.

Nuvarande katten är skygg för allt och håller sig runt huset, dock så börjar han bli till åren. Så man måste börja intala sig själv att han kan bli sjuk och behöva avlivas inom närmsta 3-4åren.

De är ju helt klart en familjemedlem, men så bra att det slutade lyckligt.

Jag köpte en surf-fotölj i går. Halva priset på Ikeas fyndhörna.

Jag ägnade hela dagen åt att lägga klart köksgolvet. Känns otroligt bra nu när det är klart. Började på förmiddagen och blev klar vid 23-tiden. Men då har vi hållit på sedan i tisdags.

Gamla golvet var mindre lyckat lagt, men till mitt försvar vill jag säga att det fanns här innan vi kom. Det är en ganska stor yta med många hörn som vi la. Dessvärre hade det gamla golvet lagts efter att träpanelerna på väggarna monterats upp, så sedan vi tog bort dem har vi haft "vallgravar" utmed väggarna. Visserligen perfekt för att lägga nätverkskablar i, men det är sedan länge ersatt av trådlöst.

Inne i själva köksdelen var det också ganska intressant lagt. Golvet gick bara fram till köksbänkarna, men inte under dem. Dessa flyttade vi ut och nu ligger golvet även under dem ända in till väggarna.

Bevaka tråden