Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det någon som har sett en Zune på riktigt?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det slog mig precis att jag aldrig någonsin sett en Zune. Den har ju funnits på marknaden ett tag nu, men jag har aldrig mött någon med en Zune på stan (iPodar ser man dagligen) eller hittat något exemplar i butik.

Är det bara så att den inte kommit till Sverige än? I så fall har den inte dykt upp i Taiwan heller, för där kunde jag inte heller hitta den under mitt drygt veckolånga besök i början på månaden. Eller är det så att ingen återförsäljare tagit in den. Eller vet jag helt enkelt inte vad jag ska titta efter (jag tror i alla fall att jag skulle känna igen den, men är inte helt säker)?

Någon här som sett, fingrat på, eller rent av äger en av dessa iPod-dödare? I så fall, var den brun?

Säljs enbart i USA än så länge. Var något med den fantastiska Wifi-delningstekniken som Europeiska skivbolag inte gillar.

Vill dock tillägga att en brun iPod vore en dröm. Brunt är fint.

Mmm, det är inte fel med brunt. Har börjat ha det mer och mer på kläderna, men det skulle inte riktigt kännas lika rätt med en brun musikspelare som med en brun t-shirt, skinnpaj eller ett par skor. Fast det kanske är bara för att Microsoft var "först" med färgen och det är ju delvis tack vare dem som min tillverkaren av min favoritdator varit på fallrepet ett par gånger.

Det är inte så många i USA som har sett en Zune på riktigt heller

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-25 05:06

Sant, efter ett par månader gick alla Zunes på SALE.. dom flesta ligger väl fortfarande kvar är jag rädd

Jag var och fingrade på en i höstas (usa), "tyvärr" har jag en iPod så bruna sune var inget som imponerade på mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 12:45

Jag har sett två st zune i san francisco. Ingen av dom fungerade på demostället och dom kändes allmänt halvbra. Ingen känsla i knapparna och eftersom dom inte fungerade kan jag inte bedömma gränssnittet. Men dom var sjukt fula, det är iaf säkert.

Ursprungligen av glemme:

Jag har sett två st zune i san francisco. Ingen av dom fungerade på demostället och dom kändes allmänt halvbra. Ingen känsla i knapparna och eftersom dom inte fungerade kan jag inte bedömma gränssnittet. Men dom var sjukt fula, det är iaf säkert.

Har samma erfarenheter. Såg en Demo-Sune i en elektronikaffär i Orlando. Sjukt ful, och naturligtvis fungerade den inte.

Det är ju rätt illa.. Hur mycke är de egentligen som inte kan fungera på en så pass "enkel" teknikpryl.

jag älskar den "get a mac"-reklamen (tror dom visade den innan senaste utvecklarkonferensen) då pc-duden visar upp sin zune, och säger lite dämpat efter att han visat den "...brown"
haha.
klockren.

inget ont om brunt, jag skulle gärna ha en brun ipod, men när microsoft gör en mp3spelare som knappt någon har sett så, och som dessutom omskrevs som "Microsofts ipod-dödare" så är det ju bara härligt att dissa den för färgen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 13:04

Ja, en brun Sune vore en syn!

Enlikt wikipedia har det sålts 100 iPods på varje såld Zune.

http://en.wikipedia.org/wiki/iPod
http://en.wikipedia.org/wiki/Zune

Ursprungligen av Solid:

Enlikt wikipedia har det sålts 100 iPods på varje såld Zune.

LOL

Ursprungligen av Solid:

Enlikt wikipedia har det sålts 100 iPods på varje såld Zune.

Jag tycker det låter lite. Då har det ju ändå sålts en del Zune-spelare.

Jag såg en på YouTube en gång

Lite som Jesus då... alla har hört talas om en men ingen har egentligen sett honom...

jag såg en zune samt några halvskumma zune kopior i en minst lika skum teknikaffär i new york för några veckor sedan. De hade även ipods och massor av ipod kopior.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-24 09:22

Har heller aldrig sett en Zune, när jag tänker på det så har jag knappt sett någon mp3-spelare än iPod, utom i skyltfönster och reklamblad då.
Sambons dotter har sålt jultidningar i år och valde då en mp3-spelare som premie där. Jag visste inte om det och när hon så fick den så funkar den ju givetvis inte med mac
Vi har gett våra barn och deras kusiner en iPod när dom fyllt 13 år och hon fyller 13 i mars så då får hon en "riktig" Mp3-spelare

1
Bevaka tråden