Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express + Dlink

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Inte riktigt säker om jag förstått hur själva upplägget av Airport Expressen fungerar. Jag har i dagsläget en dlink som fungerar bra och ett måste eftersom jag har min xbox och 360 kopplad till den.

Kan jag köpa en Airport Express, koppla in på en av dlink utgångarna och använda airtunes samt trådlös tillgång till min externa hdd eller?

Det ska fungera fint, se bara till och sätt Expressen som accesspunkt.

Expressen stödjer inte att du kopplar in en extern hårddisk på, vill du ha den funktionen är det en AirPort Extreme som behövs, USB-porten på Express är till för skrivardelning.

Tackar för snabba svaret

Komplicerat detta ska vara då...hehe
Men stöder Expressen andra usb saker eller är det bara skrivaren? Kan inte koppla in digitalkamera i usb porten t.ex?

Endast skrivare, och skrivardelning.

Vad intressant. Sitter precis själv i samma sits. Jag har kopplat in mitt adsl modem i en d-link router. I den går en sladd till en PC och en vidare till min airport express. Pc:n fungerar precis som den ska. Däremot får jag ingen internetuppkoppling i min macbook via Airport express. Telia killen sa att detta berodde på att d-link routern och Airport expressen "krockar". Men det ska alltså fungera om man sätter den som accesspunkt? Teliakillen sa att det inte skulle funka. Hur gör jag för att använda airporten som acesspunkt?

Jag provade att använda WEP 128 lösenord på routern, samt skriva in lösenordet med ett $ först. Detta löste faktiskt problemet för mig så kan vara värt att prova

1
Bevaka tråden