Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäkringar för företaget och företagaren

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försäkringar gör mig matt, och efter en timme hos försäkringsrådgivaren har jag ont i huvudet. (Faktiskt!)

Men jag lärde mig att de följande försäkringarna behövs(?):

  • En ansvarsförsäkring för företaget, inklusive rättsskydd. (10 mille om vi blir stämda.)

  • En sjukförsäkring för företagaren. (Gå före i kön till operationen.)

  • En livförsäkring för företagaren. (Ersätter mina inkomster ett tag om jag dör, för familjen.)

  • En försäkring som ger mer sjukpenning. (Krångligt, man måste välja olika nivåer. Jag är inte klar ännu.)

  • Fordonen, förstås. (De som står i bolaget.)

  • Kontoret, i mitt fall en byggnad som bolaget byggt på min tomt.

  • Applecare för min iBook.

Min bank säljer flera av dessa, billigare än Länsförsäkringar och Skandia i alla fall.

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-09 17:43

Försäkringar är mesigt, jag har inte en enda.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-21 18:01

Glöm inte att få offert från Trygghansa, vi fick nästan löjligt mycket bättre avtal och pris hos dem jämfört med LF.

Jag inte gjort någon rå koll på marknaden men en försäkring som jag blev rekommenderad och har sedan drygt ett år sedan är Företagarnas sjukvårdsförsäkring. Dom fixar besök hos privatläkare dagen efter, betalar resan till/från och medicerna du behöver.
Har faktiskt en vän som skulle få sin operation för snarkning betald genom den försäkring (pga av att han somna på jobbet (lite ovanligt mycket) )

1
Bevaka tråden