Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med mig?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För bara några vekcor sedan så skulle jag aldrig ens kunna drömma om att kliva upp före klockan 11 när jag är ledig, men på senare tid så har jag börjat vakna vid sjutiden, och runt klockan nio så kan jag absolut inte sova längre och måste således stiga upp.

Har jag månne blivit en morgonmänniska? Verkar ju nästan onekligen så.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-27 09:28

Du kanske börjar bli vuxen?

Nej, det får inte stämma!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-27 09:36

Redan uppe. Det måste mao stämma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-27 10:16

Jag gissar på att du inte gör något ansträngande kvällen innan som gör att din kropp behöver vila. Och då vaknar man ju tidigare. Även om man vänder på dygnet och är uppe till 4-5-6-tiden så behöver kroppen inte sova så många timmar om man inte gör något krävande under den vakna tiden. När jag har semester och vänder på dygnet, så efter en kort period så vaknar jag också typ 11-tiden. Det har sina för- och nackdelar att få ut vaken tid per dygn...

Det där stämmer inte, även om jag bara sitter och såsar och sen lägger mig kl 00.00 så sover jag utan problem till 11-12..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-27 13:19
Ursprungligen av Johan S:

Det där stämmer inte, även om jag bara sitter och såsar och sen lägger mig kl 00.00 så sover jag utan problem till 11-12..

Jo, det stämmer visst då, på vissa människor! Men det skiljer sig givetvis från person till person...

  • Medlem
  • 2007-07-27 12:22

ztaafen: Sånt där är så hemskt. Man blir så förvirrad efter att i åratal ätit lunch till frukost. Jag har själv oftare än något annat drivits av den hemliga glädjen att vara vaken när alla andra sover. Det ger en känsla av extra tid, som jag ensam får använda. Saken är dock den, att efter långa år av nattugglande blir ottan den hemliga bonustiden. Jag känner mig cool för att jag är uppe alldeles för tidigt. Vad som helst, men inte normal arbetstid. Så nej, inte håller du på att bli vuxen. Det är ingen fara på länge än!

Godmorgon allihop!

Jag borde ju vara vuxen med mina 27 år och jag sover hur länge som helst om jag får, så jag tror "bara" att du håller på att bli morgonmänniska. Hemska tanke!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-27 14:54

Kunde sova 12h+ när jag studera men idag så vill inte kroppen ligga stilla mer än 5-6 timmar. Ställer jag klockan på 06:00 så vaknar jag ändå innan klockan ringer. Samma sak gäller även lediga dagar. Skitjobbigt! Var länge sen jag sov mer än 8 timmar.

I mina tonnår hade jag sovvanor som en hundvalp, kunde sova när som helst och vaknade inte förrän jag blev väckt. Det var skönt, men det var svårt att få ut så mycket av en dag, den tenderade alltid att kännas kort
Sedan jag fick mitt första heltidssjobb har jag haft mer eller mindre vuxen dygnsrytm, och det verkar som att ju mer jag jobbar, ju mindre sömn behöver jag.
Nu pluggar jag i och för sig igen, men problemet med att inte komma upp på morgonen löser våra två siameskatter åt mig eftersom att dom runt kl 6:30 varje morgon buffar, puffar och slickar i mitt ansikte samtidigt som dom spinner högljutt och vill ha mat.
Världens bästa väckarklocka!

ztaafen: du kanske har ändrat någon vana som gör att du är lite piggare? börjat cykla? ta promenader?
annars brukar det bli så där om man är extremt peppad på tillvaron också, i.e. att det finns något att vakna till! ny pojk-/flickvän, ny dator etc.
Jag gillar det i alla fall, man får ut så otroligt mycket mer av dagen om man kan vara kreativ på förmiddagen!
Grattis!

Mig veterligen så har jag inte ändrat några vanor. Allt är som vanligt.

Nåväl. Får väl glädjas åt att jag får längre dagar...

Jag skulle nästan fråga om du hade fått ett jobb. Det brukar ha sådan inverkan på mig

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-27 21:48

Idag vaknade jag runt 16:00 har jag för mig.. men då var jag uppe nästan hela natten också

1
Bevaka tråden