Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå 1 aug: iPhone i stan - MacPuben du inte kan missa!

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har ett erbjudande till 99mac:are i Umeå som ni inte kan tacka nej till... jag skojar inte:

Kom på MacPub onsdagen den 1 augusti och se en livs levande iPhone!

Björnström har lovat skicka upp sin dyrgrip för en blixtvisit i Umeå. Datum och tid är spikat redan:

Datum: Onsdag 1 augusti
Tid: 18.30
Plats: Puben Rött på Berghem

Uppdatering: Vi skippar grilltankarna utan träffas helt enkelt på Rött, det verkade finnas ett öppet nät där, annars får man väl promenera över till universitetsområdet för att hitta ett wlan. Telefonen finns hos mig nu, tyvärr krånglar den rätt ordentligt bitvis, men vi gör vad vi kan av situationen.

Senast redigerat 2007-08-01 14:01

Jag är hur på som helst!

Grillning på Berghem med Rött som plan B tycker jag låter utmärkt. Då har jag ju kryckavstånd (jämför: krypavstånd) hem.

Detta får man ju inte bara missa. För mig blir det bra och hålla till på Berghem.

  • Medlem
  • 2007-07-24 01:14

Jag hade SÅÅÅ varit där om jag varit kvar i stan.

GRYMT bra initiativ Adrian och tack som fan Björnström. MacPub rules.

  • Medlem
  • 2007-07-24 02:38

No, NO!!! Jag åker ju till Gotland den trettionde! Aaaargh! Hihi.

Jag hade gärna varit med, men är troligen i fel ände av landet då. Hoppas ni får en bra kväll.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-07-24 07:58

Jag kommer vara där.

Har precis åkt därifrån, som vanligt. Fasen också. Nåväl, man överlever väl. Kanske.

Om någon vill köra MacPub i Göteborg eller Malmö veckan därpå kan jag posta dit telefonstackaren

Jag räknar med att många inte kan komma, det är mitt i sommaren och det är med kort varsel. Men vi ser ut att bli några stycken i alla fall. Såhär ser anmälningarna ut hittills:

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Mikael E

  4. Narogh

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-24 12:28

Jäkla osis för mig, jag flyttar till Umeå nån vecka senare.

Telefonen till Sundsvall då?

Men se på fan! Jag är i Umeå då!
Klart som fasen att jag är på då.

jag kanske ska släpa med mig ReadyNASen då också så Adrian har något att krama.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

jag kanske ska släpa med mig ReadyNASen då också så Adrian har något att krama.

Faktum är att det anländer en ReadyNAS imorgon hit till Berghem. Inte till mig dock, så bra är det inte, men jag kommer att kunna krama den i alla fall

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-07-24 12:49

jag är i tokholmen då

hoppas den blir snodd!!! *avundsjuk*
Jag vill MED ha en!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-24 18:57

Jag är tyvärr i Ungern då. Ha så kul

EDIT: Oooh: 1337 inlägg!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-24 20:54

Leet.. vill också vara i Umeå!

Det låter som en trevlig sammankomst, härmed anmäler jag mitt intresse!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-07-25 22:38

Jag kommer gärna! Är på visit i Umeå!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 22:44

Ska du då skicka in din iPhone ända bort till Apple US?

..och gäller garantin i Europa i huvudtaget?

Ja du, det var ju ingen höjdare direkt. Långt till närmaste support dessutom...

Med tanke på fölajnde inlägg, hur ser det ut med iPhone för oss på Onsdag, Adrian har du koll på senaste nytt?

Ursprungligen av Mikael E:

Med tanke på fölajnde inlägg, hur ser det ut med iPhone för oss på Onsdag, Adrian har du koll på senaste nytt?

Jo, han har fått igång den igen, det är bara en knapp som inte fungerar om jag förstått det rätt. Han skulle posta den idag så jag får den imorgon.

Jahopp. Då får vi försöka klara oss utan iPhone på samkvämet. Bättre lycka nästa gång

Björnström: Hoppas att det går att ordna med lagning på något fiffigt och icke-drygt sätt.

Det sket sig... jag kommer inte vara i Umeå den 1 aug. Åker hem den 31 Juli.

Men utan fungerande sleep-/wake-knapp är ju telefonen svår att använda. Vi får hoppas att den behagar fungera på onsdag. Annars blir jag ledsen i ögat.

Ursprungligen av staed:

Men utan fungerande sleep-/wake-knapp är ju telefonen svår att använda. Vi får hoppas att den behagar fungera på onsdag. Annars blir jag ledsen i ögat.

Martin skrev såhär till mig: "Alltså den fungerar fint även om den strular. Allt som händer är att man inte kan slå på knapplåset."

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-07-30 16:16

Det Kanske vore bra att preliminärt spika var vi ska hålla hus. Är det grillning som gäller och i sådanfall vart? Adress eller kartkordinater vore trevligt.

Ursprungligen av Narogh:

Det Kanske vore bra att preliminärt spika var vi ska hålla hus.

Sant. Vädret ser väl inte ut att bli lysande på onsdag, så grillning kanske inte känns så lockande?

Rött ligger nära till hands, men jag vet inte om det finns något öppet wlan där, har för mig att det inte funnits det tidigare. Ett wlan känns som ett krav ifall vi ska titta närmare på telefonen. Vi behöver kolla upp det.

Namnlistan ser ut såhär just nu utifrån tråden:

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Mikael E

  4. Narogh

  5. Johan S

  6. Jetwash

Alla fortfarande på? Några nytillkomna?

Bevaka tråden