Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP-telefoni för mindre företag

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är i behov av en ny telefonlösning till företaget. Har ett tio-tal anställda på två kontor och använder mig idag av Telenor One. Tyvärr har det som en gång var en oerhört bra företag (Europolitan och Vodafone) fullständigt tappat fästet. Om jag fick en krona varje gång Telenor har krånglat under det år som vi har använt oss av dem så skulle jag vara mycket rik!

Men hur som helst, ingen mer galla på Telenor. Är det någon som har erfarenhet av IP-telefoni för mindre företag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 14:12

Har inte testat själv, men kolla med epitech.

www.epitech.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 23:01
Ursprungligen av Skrutt:

Har inte testat själv, men kolla med epitech.

www.epitech.se

Hoppas de (Epitech) är bättre på IP-telefoni än vad de är att bygga en säljande hemsida...;)

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 14:13

...epitech= leverantör av IP-telefoni...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 20:32

Ventelo är bra - har det på företaget, PM till mig om du vill ha bra telekillar som kommer och hjälper dig

/Tangen

Vi använder en IP-telefoni linje från http://www.adamo.se som som test just nu över fiber. Och resultatet är lite varierande. Internationella samtal kan vara riktigt dåliga ibland (m.a.o. bättre att använda iChatAV eller Skype), men oftast så är det bra. Dessutom så slår min telefon (kort nummer) nummer så snabbt att IP telefoni boxen blandar ihop numrena ibland, vilket leder till fel ringning, fast man slog rätt nummer.
Lite avklippta samtal ibland under en period också. Tills vidare behåller jag traditionel telefon också.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-13 17:59

Beror på vad du har för krav.
IP-Telefoni (oavsett vad folk säger) ÄR sämre än traditionell telefoni. Det är många fler saker som kan få fel över en IP telefoni lösning och du har små chanser att få rätt (Om du frågar efter SLA (Service Lever Agreement) på en IP telefoni lösning lägger dom flesta på luren...

Ämnet är mycket komplext och jag skulle rekommendera att du spendera några kronor hos en konsult (PM mig om du är intresserad). Har kört IP telefoni hos ett företag jag är konsult hos (då har jag 10 års erfarenhet i telekomunikationsbranchen) och vi kastade ut dom o köpte en vanlig växel till sist.

Men det beror som sagt på behovet och plånboken.

1
Bevaka tråden