Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv-bänk

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 16:53

Jag blev nyligen med en stor platt tv som måste ställas på något. Eftersom jag är halvt blind och döv så begriper inte jag vad som kan tänkas passa under en silverfärgad TV. En dvd-spelare och förstärkare bör få plats i något sorts fack.

Tips mottages

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-20 18:04

Jag går i samma funderingar, ska precis till att kasta ut tjock-tv:n, och då behövs inte den klumpiga tv-bänken heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-20 18:21

TV-möbler för platt-TV från IKEA

Leksvik - Svart (finns även i antik-betsfärg), bänken och benen är gjort av trä, många hyllfack för andra apparater. Pris: 1295 kr.

Liatorp - Vit, bänken och benen är gjort av trä, tre hyllfack och tre lådor för andra apparater. Pris: 1995 kr.

Dessa två bänkar är så pass bred att man kan ha högtalare eller andra föremål på varsin sida om TV:n.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 19:41
Ursprungligen av Reisan:

Leksvik - Svart (finns även i antik-betsfärg), bänken och benen är gjort av trä, många hyllfack för andra apparater. Pris: 1295 kr.

Liatorp - Vit, bänken och benen är gjort av trä, tre hyllfack och tre lådor för andra apparater. Pris: 1995 kr.

Dessa två bänkar är så pass bred att man kan ha högtalare eller andra föremål på varsin sida om TV:n.

Leksvik var inte alls dum! Antikbets, lite annorlunda också.
Frågan är bara hur dumt det inte ser ut när man ställer ett par stora B&W stativare brevid TVn

Tyvärr ser ju den andra ut som något man hittar hos mormor

Tack för tipset. Blir till att åka till IKEA

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-20 19:47
Ursprungligen av Bijan:

Leksvik var inte alls dum! Antikbets, lite annorlunda också.
Frågan är bara hur dumt det inte ser ut när man ställer ett par stora B&W stativare brevid TVn

Tyvärr ser ju den andra ut som något man hittar hos mormor

Vilken färg/material är dina B&W-stativ?

Ja, Leksvik var snyggare än den andre. Jag valde två som jag själv kunde tänka mig. Det finns många fler modeller och varianter. Så det bästa är att kolla på IKEA. Själv tycker jag att en svart eller mörkfärgad möbel ser snyggast ut ihop med silverfärgade apparater.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 21:04
Ursprungligen av Reisan:

Vilken färg/material är dina B&W-stativ?

Ja, Leksvik var snyggare än den andre. Jag valde två som jag själv kunde tänka mig. Det finns många fler modeller och varianter. Så det bästa är att kolla på IKEA. Själv tycker jag att en svart eller mörkfärgad möbel ser snyggast ut ihop med silverfärgade apparater.

I kulörten som hifiklubben kallar det Sorrento, vilket säger nada. Hittade en länk Den till vänster

Jag är inne på en mörkfärgad möbel, allt annat är så kliniskt vitt här så jag mår illa. Då får jag kassera mina svindyra högtalarstativ också...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-20 21:11
Ursprungligen av Bijan:

I kulörten som hifiklubben kallar det Sorrento, vilket säger nada. Hittade en länk Den till vänster

Jag är inne på en mörkfärgad möbel, allt annat är så kliniskt vitt här så jag mår illa. Då får jag kassera mina svindyra högtalarstativ också...

Aha, de var snygga. Dock vore det snyggast att matcha TV-bänken färg/material med högtalarnas färg/material. Alltså en TV-bänk med ljusare träslag. Ännu en ljusfärgad möbel till din samling.

Du får dekorera med mer färg istället. Finns ju färgglada dekorationrt som du kan ha på TV-bänken och de vita möblerna.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-20 22:18
Ursprungligen av Reisan:

Aha, de var snygga. Dock vore det snyggast att matcha TV-bänken färg/material med högtalarnas färg/material. Alltså en TV-bänk med ljusare träslag. Ännu en ljusfärgad möbel till din samling.

Du får dekorera med mer färg istället. Finns ju färgglada dekorationrt som du kan ha på TV-bänken och de vita möblerna.

Börjar bli överkurs det här
Ser det inte löjligt ut om högtalarna smälter ihop med tv-bänken?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-20 22:22
Ursprungligen av Bijan:

Börjar bli överkurs det här
Ser det inte löjligt ut om högtalarna smälter ihop med tv-bänken?

Hahaha, det var ju inte så mycket överkurs. Nejdå, det ser inte alls löjligt ut om högtalarna matchar TV-bänken. Föreställ dig en TV-bänk och allt som är på/i den är i ljust träslag och blänkande metall. Najs!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-20 23:58

IKEA är inte najs. Vad sägs om dessa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-21 00:38
Ursprungligen av boris91:

IKEA är inte najs. Vad sägs om dessa?

IKEA är ett mycket bra alternativ om man inte vill lägga mycket pengar på möbler. Mio är helt ok. Precis som ILVA. Eller BoConcept. Dessa har ju snyggare möbler, men betydligt dyrare.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-21 10:02
Ursprungligen av boris91:

IKEA är inte najs. Vad sägs om dessa?

Den var riktigt snygg, frågan är om min NAD receiver får plats i ett av facken. Samt om högtalarna får plats brevid TVn. Jag måste börja mäta

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-21 00:40

BoConcept är lätt skönast, men det tycker nog inte plånboken.

EDIT: Det jag tipsade om var en möbelserie hos MIO som jag tyckte var Macig. Men nu var det kanske lite missriktat då tråden ändå handlar om något att ställa sin TV på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-21 02:08
Ursprungligen av boris91:

BoConcept är lätt skönast, men det tycker nog inte plånboken.

EDIT: Det jag tipsade om var en möbelserie hos MIO som jag tyckte var Macig. Men nu var det kanske lite missriktat då tråden ändå handlar om något att ställa sin TV på.

Ja, har man en djup och bred plånbok, så finns där ju mycket mer smakrikt! Jag hoppas det kommer in nåt riktigt najs till IKEA framöver som jag kan ställa en 30" ACD på. Men det är för framtiden. Har inte råd inom det närmsta. Tänkte kombinera TV och datorskärm längre fram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 09:33

Jag säger IKEAs FRIEL, grymt snygg med en platt-TV på. Enda kruxet är väl bredden på 198 cm och det (för IKEA) något höga priset...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30086969

Bilder med platt-tv (inte mina):
http://www.minhembio.com/carbon

1
Bevaka tråden