Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Spela in ett tv-program åt mig?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-21 18:00

Min farsa är med i ett tv-program i kväll på TV4 kl 19.30. Jag tror inte att jag kommer åt att se det. Finns det nån som skulle kunna hjälpa mig att spela in det digitalt och på nåt sätt låta mig få ta del av det? Jag har ingen video längre...

Det är en halvtimme om Linné.

ok, det är programmerat
adress?

  • Medlem
  • 2007-08-21 20:45

Hur stor är filen? Eller hur har du spelat in den?

Ursprungligen av Baron:

Hur stor är filen? Eller hur har du spelat in den?

INgen aning!
jag skickar en DVD

adress?

  • Medlem
  • 2007-08-21 22:40

Pm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 01:08

Vad var det för program om man får fråga?

  • Medlem
  • 2007-08-22 09:26
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-22 11:41

Bara på 99mac hittar sådana vänliga själar. Det är värt varenda krona att få tillgång till supporter loungen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 13:19

Kolla in listan av medverkande personer:

Karin Berglund, idéhistorikern Nils Uddenberg, sexologen Malena Ivarsson, fotografen Lennart Nilsson, läkaren och författaren Nils Erik Landell, kung Carl XVI Gustav och drottning Silvia, Sverker Ljunghall, innehavare av Linnéprofessuren i Uppsala fil dr Ove Hagelin, professor Ove Sundberg, trädgårdsmästaren på Läckö slott Simon Irvine samt tv-filmaren David Attenborough.

Klart häftigt!

Det enda jag såg på TV igår var dock Murders in Midsomer. Riktigt bra, som vanligt.

  • Medlem
  • 2007-08-22 13:43
Ursprungligen av boris91:

Kolla in listan av medverkande personer:

Karin Berglund, idéhistorikern Nils Uddenberg, sexologen Malena Ivarsson, fotografen Lennart Nilsson, läkaren och författaren Nils Erik Landell, kung Carl XVI Gustav och drottning Silvia, Sverker Ljunghall, innehavare av Linnéprofessuren i Uppsala fil dr Ove Hagelin, professor Ove Sundberg, trädgårdsmästaren på Läckö slott Simon Irvine samt tv-filmaren David Attenborough.

Klart häftigt!

Det enda jag såg på TV igår var dock Murders in Midsomer. Riktigt bra, som vanligt.

Stabben...

[QUOTE="boris91;1332588"]Kolla in listan av medverkande personer:

Karin Berglund, idéhistorikern Nils Uddenberg, sexologen Malena Ivarsson, fotografen Lennart Nilsson, läkaren och författaren Nils Erik Landell, kung Carl XVI Gustav och drottning Silvia, Sverker Ljunghall, innehavare av Linnéprofessuren i Uppsala fil dr Ove Hagelin, professor Ove Sundberg, trädgårdsmästaren på Läckö slott Simon Irvine samt tv-filmaren David Attenborough.

okej jag såg inte heller programmet men vad gjorde hon där? Okej att linné höll på med blommor och bin, men inte så väl?

  • Medlem
  • 2007-08-24 15:09
Ursprungligen av supergnu:

okej jag såg inte heller programmet men vad gjorde hon där? Okej att linné höll på med blommor och bin, men inte så väl?

Jo, visst gjorde han det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 13:48

Det blev lite konstigt där, vem är det som innehar professuren egentligen? Är det Ove Hagelin eller är det Sverker Ljunghall?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 21:22

Yeah, whatever.

  • Medlem
  • 2007-08-24 15:08

tack tack, den är framme!

Men...:
Hm, skivan verkar inte fungera i min G5 på jobbet. (Kollar här eftersom jag har telefon/internetavbrott hemma tills på onsdag... )

Jag fick upp menyn för att välja vad jag ville se och där fanns bara Little Brittain. Valde jag det blev det svart i rutan.

Ursprungligen av Baron:

tack tack, den är framme!

Men...:
Hm, skivan verkar inte fungera i min G5 på jobbet. (Kollar här eftersom jag har telefon/internetavbrott hemma tills på onsdag... )

Jag fick upp menyn för att välja vad jag ville se och där fanns bara Little Brittain. Valde jag det blev det svart i rutan.

Testa i en fristående dvd spelare om du har möjlighet
ska testa några av mina som är brända på DVD spelare och spela dem
i G5an och se om det funkar
skumt att du får upp menyn i alla fall
little brittain är helt rätt
den döper filen efter tvs utsändningskodning
men linné programmet ligger där, fyra minuter in
återkommer
mvh
Conny

min funkar på G5an
skumt som sagt
vet inte hur jag kan hjälpa dig med detta

Operation felsökning
använda inte dvd spelarens fjärrkontroll utan klicka på
menyn, dvs på little brittain
om jag klickar play med fjärren så blir det bara svart

borde funka
mvh
Conny

  • Medlem
  • 2007-08-25 10:58

För tio minuter sedan återvände min telefon, en lördag förmiddag (?).

Det för med sig att mitt adsl fungerar så att jag nu kan meddela att skivan fungerar i min billiga dvd-spelare under tv:n.

Tack ska du ha!

Bra att det löste sig till slut
Billigt är bra.
Men för skoj skull kolla det jag skrev om G5an när du är åter på jobbet

1
Bevaka tråden