Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera från Adobe Premiere till FCP

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-23 01:38

Går det verkligen inte att få in ett filmklipp som projekt i Final Cut Pro. Jag menar så man får med alla klipp och sekvenser i dom olika spåren osv.?

Måste det vara så dumt att man inte kan spara ner på något sätt från AP så att det går att putta in i FCP

Jag har en filmsnutt som en kille gjort i AP och nu vill jag fortsätta jobba med den i FCP. Trist om man bara kan få in den som en hel AVI fil (eller konvertera till DV först) för AP kan väl inte spara i DV format ens?? (Kan inget om AP)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-28 16:47

Du kan importera AVI filer som är redigerade i Premiere. Det enda som händer är att final cutten kommer säga att "detta format kanske inte funkar som det ska, vill du "konvertera det?" De få gångerna jag fått avi filer har jag inte konverterat dom, det har funkat fin fint endå.

Om du vill ha hans "klippschema" så ber du honom köra ut en xml fil. Den xml filen kommer fungera som vilket projektfil som helst. Kanske sitter här o ljuger nu men det är en av funktionerna med xml filer. När du öppnar final cutten som går du till File -> Import -> XML... och söker reda på den xml filen du fått. Då "SKA" du få upp ett identiskt projekt som personen jobbade med i premieren. Enda du behöver göra nu är att länka dina klipp på timelinen till en källfil och källfilen är samma källfil som personen på Premieren sitter på.

Trött i huvudet och kanske inte förklarar så jättebra... Men testa xml!

1
Bevaka tråden