Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anpassa bildstorlek i Safari?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

I Firefox och IE anpassas stora bilder så att de passar i fönstret. Men Safari verkar inte vilja göra det? Någon som vet? Kan man ordna det?

Tack!

Jacob

  • Medlem
  • 2007-09-22 23:14

Högerklicka på bilden och välj "Scale to fit".

Sorry, finns inte. Jag får bara alternativen spara bild på skrivbordet, lägg till i iphoto, kopiera bildadress och kopiera bild...

  • Medlem
  • 2007-09-23 19:41

Alternativet dyker bara upp när bilden inte får plats i fönstret.

Hm... När jag testar nu fungerar det inte. Och det är på en dator jag inte har insticket Safari Stand. Kanske det aktiverar den funktionen.
Det är ett rekommendabelt tillägg i alla fall.

Ok. Får testa det. Tack!

Undrar samma sak, safari stand gav tyvärr inget resultat.

  • Medlem
  • 2007-09-26 12:21

Det fungerar för mig, men bara om bilde inte fpår plats och om det bara är en bild i fönstret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 12:39

Fungerar bra i Leopard, gissar att det kom med Safari 3.

  • Medlem
  • 2007-09-26 12:53

Det fungerar hur bra som heklst med Stand och Safari2. Jag har inte Safari 3, men jag har Stand.

Är ni säkra på att ni har tagit hem rätt Standversion och installerat rätt?

Det spelar heller ingen roll om bilden får plats eller inte, som jag tidigare skrev.

Kör Beta 3 och stand är installerat, använder redan funktionen med thumbnails till vänster. Men när jag högerklickar så ser det såvitt jag kan se likadant ut. Ska man aktivera det på något sätt?

  • Medlem
  • 2007-09-26 16:07

I SaraiStand settings har jag kryssat i "Change scale..." i Key actions, men det fungerar även utan den bocken.

Men det är som sagt i Safari 2.

Vad märkligt. Utan att ha gjort ngt överhuvud taget har Safari börjat anpassa bilderna automatiskt. Det enda jag kan tänka mig påverka är de senaste programuppdateringarna häromdan (grafik för imac och iphoto). Men de borde väl inte bry sig om Safaris bildhantering? Aja, jag är nöjd och glad =).

1
Bevaka tråden