Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betalande medlemmar på 99mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste det här på MacPrat.com alldeles nyss:

Gå med i MacPrat´s kärntrupp
Gillar du MacPrat? Tycker du att vi gjort ett bra jobb hittils? Stöd MacPrat genom att sätta in minst 200:- på PG xxxxxx (ZacLab). Märk talongen ”Gåva till MacPrat” och ange även ditt användarnamn. Som tack för hjälpen utnämns du till ***Kärntruppsmedlem***.

Jag har länge haft som mål att göra 99mac.com till ideell förening - men ett förslag enligt ovan är ju lite "annorlunda".

Vore kul att höra vad ni tycker i denna omröstning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 17:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag läste det här på MacPrat.com alldeles nyss:

Gå med i MacPrat´s kärntrupp
Gillar du MacPrat? Tycker du att vi gjort ett bra jobb hittils? Stöd MacPrat genom att sätta in minst 200:- på PG xxxxxx (ZacLab). Märk talongen ”Gåva till MacPrat” och ange även ditt användarnamn. Som tack för hjälpen utnämns du till ***Kärntruppsmedlem***.

Det är också ett sätt att tjäna pengar, genom att sälja titlar i ett forum. Jag tycker det är mycket sorgligt, och helt absurt.

Jag tror iofs det är ett desperat sätt att försöka få in pengar till webbhotell kostnaden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 18:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag tror iofs det är ett desperat sätt att försöka få in pengar till webbhotell kostnaden...

I och för sig, men sådant brukar man tänka på innan man startar en webbplats av något slag

Jag har absolut inget emot att betala några av mina få slantar för att hålla det här forumet vid liv, men att köpa "titlar" känns lite fel.

Ser att det är många som inte vill betala för 99mac.com. En liten tanke angående 99mac som en förening.

Forumet behöver inte stängas för att 99mac blir en förening. De som är medlemmar få andra förmåner och erbjuanden

Jag går gärna med i föreningen 99mac och hjälper till att ordna träffar och andra roliga tjänster på nätet.

[ 05 Maj 2002, 19:03: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-05-05 23:25

Jag tycker att 99Mac.com är ett mycket bra forum och jag kan tänka mig att betala för det åxå om det är ett vettigt pris. Det ska fortfarande vara ideelt men det är ju alltid saker som kostar.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-06 08:49

SNARK!!!! Det är gratis att använda MacPrat. Det handlar naturligtvis inte om att sälja titlar i ett forum. Det handlar om att skapa en möjlighet för de som vill (och det finns de som vill!) att bidra ekonomiskt till projektet. Titeln är sen en ren symbolhandling från MacPrats sida - ett sätt att säga tack - en kul grej.

Det handlar ju inte riktigt att ta betalt av medlemmarna för att tjäna pengar. När man bygger en sådan här site så lägger man ner MYCKET tid och en del pengar beroende på vad man har i grunden.

Det var ju inte så att han krävde pengar, utan erbjöd medlemmar som tycker att siten är bra att sponsra för att uppmuntra att siten skall finnas kvar och att visa sin uppskattning för att det finns folk som har energi att sätta upp sådana här siter. Helt frivilligt alltså.

Jag i andra sidan har valt att hålla MacNytt borta från sponsorer, gåvor och för att skapa förening för att själv bibehålla full kontroll över siten, vilket är en säkerhet för våra användare eftersom dom flesta ideella föreningarna som sätter upp siter lägger ner efter ett tag av olika skäl. Ett skäl kan tex vara att styrelsen inte kommer överrens om vilken inriktning föreningen bör ha.

Samtidigt så kan det vara en fara eftersom jag kan tröttna och då ryker hela MacNytt.. jaja det är svårt hur man än gör, men pengar tror jag inte att man ska försöka tjäna på en sådan här site, det går garanterat åt helvete.

[ 06 Maj 2002, 14:54: Meddelandet ändrat av: Patric Malm ]

Jag betalar gärna några hundralappar för att stödja detta forum. Jag håller dock med Martin, titlar är bara fånigt.

Dock ska de som betalar ha lite extra förmåner, som t.ex det där lotteriet vi snackade om.

Alla betalande medlemmer har chansen att vinna någonting i ett litet lotteri som anordnas varje månad. Plus att 99mac kan vidga sina vyer med en bredare ekonomi, t.ex anordna olika engagemang för sina medlemmar.

[ 06 Maj 2002, 12:23: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

är gärna med, bara jag får en t-shirt med loggan på.

1
Bevaka tråden