Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen fredag

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 18:52

Äntligen fredag, och äntligen har vi en helg utan "måsten"

Härligt! Min man slagit upp en wisky och en öl och somnat (snarkar) framför brasan
Jag har tagit en ostbit och ett glas rött och kollar 99mac.

Kan man ha det bättre?

Vad gör ni en fredagskväll?

Kollar 99mac med hustrun sovande i soffan, omvända roller alltså

Själv sitter jag och räknar på en offert till en kund.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 23:18
Ursprungligen av Kristofer:

Själv sitter jag och räknar på en offert till en kund.

Offert??
koppla av nu, det är helg

Ursprungligen av Eva:

Offert??
koppla av nu, det är helg

Får se, har tänkt ta min första lediga lördag på tre månader imorgon, men det väl som vanligt dyka upp nåt jobb som måste utföras.

Ser på Top gear - Polar special, väldigt bra avsnitt

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-09 22:50

Delat en flaska vin, lite glögg, lite martini och lite whisky med sambon...nu är det dags att gå och lägga sig...:)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 22:56
Ursprungligen av lasselu:

Delat en flaska vin, lite glögg, lite martini och lite whisky med sambon...nu är det dags att gå och lägga sig...:)

låter trevligt
här sitter vi fyra personer och leker med våra iPhones

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 23:00
Ursprungligen av lasselu:

Delat en flaska vin, lite glögg, lite martini och lite whisky med sambon...nu är det dags att gå och lägga sig...:)

Men VADDÅ, ni kan väl inte dricka glögg nu. Det är ju inte advent ännu. Ni tjuvstartar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:21

Jag sitter vid datorn och har en spinnande tisse i knäet, en iskall öl och kollar/svarar på 99mac. Samtidigt som jag lyssnar på TV.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 23:28
Ursprungligen av Reisan:

Jag sitter vid datorn och har en spinnande tisse i knäet, en iskall öl och kollar/svarar på 99mac. Samtidigt som jag lyssnar på TV.

Spinnande kisse låter mysigt. Vi har en vovve vi. Men hon vara sover. Tycker väl att vi är trista som bara leker med våra telefoner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-09 23:30
Ursprungligen av Eva:

Spinnande kisse låter mysigt. Vi har en vovve vi. Men hon vara sover. Tycker väl att vi är trista som bara leker med våra telefoner.

Hehe, akta så vovven inte blir svartsjuk. Ja, min tisse går också och lägger sig, när han tycker att jag är tråkig. Haha.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-09 23:32

Även om jag har en massa läxor att bli klar med i helgen tar jag det lite lugnt med 99.se och Ben & Jerry's Cherry Gracia.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-10 00:00

Idag jobbade jag bara halvdag (6-14) men så är det när man har eget.Tar det lugnt med familjen. Lystnar just nu på Hammerfall.

Såg Idol förut, har suttit och läst på om vad 1.1.2 innebär på olika hackingforum och bloggar och skrivit en förhoppningvis inte alltför hård artikel på iFun om att det inte är ett supportforum.

Lyssnar på Kents nya som jag köpt (på riktigt, ni vet, hårdvara och allt) och funderar på att gräva upp lite bilder vi fotat på Power Support Crystal Film Set for iPhone för att skriva om det för iFun som jag utlovat, men inte hunnit med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 00:42
Ursprungligen av Adrian B:

Såg Idol förut, har suttit och läst på om vad 1.1.2 innebär på olika hackingforum och bloggar och skrivit en förhoppningvis inte alltför hård artikel på iFun om att det inte är ett supportforum.

Lyssnar på Kents nya som jag köpt (på riktigt, ni vet, hårdvara och allt) och funderar på att gräva upp lite bilder vi fotat på Power Support Crystal Film Set for iPhone för att skriva om det för iFun som jag utlovat, men inte hunnit med.

Läste nyss på iFun att hackarna har redan knäckt 1.1.2-versionen. Wow! Det var snabba ryck. Ja, då dröjer det inte länge förrän det är mer testat och även testat av iFun-crew. Gött mos!

Ursprungligen av Reisan:

Läste nyss på iFun att hackarna har redan knäckt 1.1.2-versionen. Wow! Det var snabba ryck. Ja, då dröjer det inte länge förrän det är mer testat och även testat av iFun-crew. Gött mos!

Det var TUAW som var lite för hela på gröten faktiskt, iPhone Elite dev team har publicerat ett sätt att nedgradera och sen låsa upp. Den äkta upplåsningen av 1.1.2 återstår alltså. TUAW uppdaterade sin artikel nyss och jag uppdaterade min på iFun. Så går det när man ska vara snabb med en nyhet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 01:04
Ursprungligen av Adrian B:

Det var TUAW som var lite för hela på gröten faktiskt, iPhone Elite dev team har publicerat ett sätt att nedgradera och sen låsa upp. Den äkta upplåsningen av 1.1.2 återstår alltså. TUAW uppdaterade sin artikel nyss och jag uppdaterade min på iFun. Så går det när man ska vara snabb med en nyhet...

Ok, på så vis. Ja, det är ju inte ditt fel att de informerar fel eller förhastat. Det viktiga är ju att vara först.

Har spenderat kvällen med jazz och rom. Sen råkade det bli två gamla Stephen King-filmer och nu är man här igen... Kanske skall sätta på jazzen och hälla upp ett glas rom till...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-10 00:37

Nja, kanske att nån tycker att det var lite hårt men jag förstår om du blir irriterad på alla som inte orkar läsa gamla trådar utan bara "kräver" svar. (kanske Eva ibland) Vissa verkar ju tycka att det är DITT ansvar att lösa deras problem.

Ursprungligen av Eva:

Vissa verkar ju tycka att det är DITT ansvar att lösa deras problem.

Det ska tilläggas att de allra flesta som frågar (direkt via PM/IM) är mycket försynta och vänliga, problemet är bara mängden frågor egentligen. Det finns bara inte tid. Och när svaret finns i forumet redan kan man känna sig lite uppgiven när en del anser sig inte orka ha tid att leta själva, men gärna att jag ska ta mig tid. Jag är alldeles för snäll och svarar alla dessutom, de andra på iFun slår bara dövörat till, men jag har inte lärt mig det ännu

Artikeln på iFun var också en ordningsfråga, kommentarerna är helt enkelt inte till för support och troligen är det ingen som läser dom frågorna heller, så de gör bara sig en otjänst att fråga där och sitta och vänta på svar, för deras egen skulle är det bättre att hitta ett riktigt forum.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-10 01:04
Ursprungligen av Adrian B:

Jag är alldeles för snäll . . . .

Bra, snälla människor finns det alldeles få lite av, ja, förutom här på 99mac förstås

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 01:06
Ursprungligen av Eva:

Bra, snälla människor finns det alldeles få lite av, ja, förutom här på 99mac förstås

Ja, det är sant. Men de snälla som finns, ser ju till att vi andra kan t ex använda våra iPhones som mer än en exklusiv brevpress!

Igår satt jag fast i en hiss. Jättekul. Testa det någon gång!

Stackars hissmekaniker. Vi drog honom från hemmet en fredagskväll, och precis när han kom till huset så började hissen att fungera igen. Snacka om att han måste ha trott att vi försökte blåsa honom. Nåja.

Annars så var kvällen bra. Vi var några stycken som spelade spel (fysiska sådana), tittade på film och annat trevligt. Det var en trevlig omväxling i min annars så tråkiga vardag.

1
Bevaka tråden