Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otroligt billig bilförsäkring

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försäkringen för min Volvo C30 går ut nästa månad, så jag tänkte att det var dags för en liten prisjämförelse igen. Om jag väljer att förnya halvförsäkringen på Folksam får jag betala ungefär 8000 kr om året.

Kollade runt lite, och såg att Trygg-Hansas halvförsäkring skulle kosta 5200 kr. Billigt tyckte jag, tills jag hittade deras nya nätbaserade bolag Atava. Har nu tecknat försäkring för 2800 kr. Helt otroligt!

www.atava.se

  • Medlem
  • 2007-11-12 00:01

Skumt. Har du kollat Volvia? Jag betalar tre tusen kr minde per år än vad Atavas uträkning visar för ett motsvarande paket. Har en V50F.

Fö visar Atava fel årsmodell på min bil.

Volvia ska ha 5839 för min bil.

Vi har Aktsam på bilden en Volvo V70 och vår försäkring med extra allt kostar 3700 kr / år. Atava var svindyrt i jämförelse.

Ni gamlingar verkar få dåliga priser på Atava

  • Medlem
  • 2007-11-14 00:02
Ursprungligen av Kristofer:

Ni gamlingar verkar få dåliga priser på Atava

det är du, din spoling, som inte är pålitlig hos de stora bolagen...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-11-14 08:51

Vänta med att brösta upp er med era olika försäkringspremier! Det är väl snarast när skadan sker som bolagen testas och det totalekonomiska utfallet blir tydligt.
Men det är klart att det är lättare att jämföra premierna än att ragga upp ett antal skadedrabbade kunder för att höra hur de blev behandlade.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-13 23:42
  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:23

Jag testade Insplanet för något år sedan, och de ringer fortfarande med jämnna mellanrum och försöker kränga bilförsäkring, trots att de hittills inte kommit i närheten av Aktsams premie. Däremot lyckades Atava klå dem på fingrarna, men det var bara nätt och jämnt...

Men sen vet man ju som sagt inte hur bolagen beter sig när skadan väl är framme, så att säga. Aktsam har jag bara bra erfarenheter av - hittills!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 10:14

Jag hade aktsam till min förra bil, en saab 9-3. Den fick jag en skada på och när jag skulle reparera den fick jag inte lämna in den på en Saab-verkstad eftersom Aktsam inte hade avtal med dessa. Jag fick lämna in bilen på någon obskyr verkstad i utkanten av ett industriområde. Nåja, de lyckades laga den iaf men efter det kör jag med saab-försäkring.

Bra tips här! Jag ska eventuellt köpa kärra till våren. Det här med försäkringar är ju inte roligt alltså. Man känner sig bra våldtagen som konsument alltså.

Visserligen är jag ju en, förhållandevis, ung man i storstad, men att halvförsäkra en två år gammal VW Golf 1,6 skulle kosta en bra bit över 8 K hos Folksam. Trygg Hansa skulle ha runt 6 K tror jag.

Man vill ju givetvis komma undan så billigt som möjligt. Men den dagen det händer något vill man ju att allt ska fungera smidigt också. Svårt det där. Man är lurad hur man än vänder och vrider på det.

1
Bevaka tråden