Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Mellandagsmacpub" i Umeå torsdag 27 december

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-25 15:24

Skall vi träffas i mellandagarna och dricka jul?

Förslag.

Tid: Torsdag 27.
Plats: O'Learys
Tid:18.00

Kommer:
MatsOlov
Johan S
Marcus K
Adrian B
Narogh
MagnusB?
Kemppe
lufra
staed

Senast redigerat 2007-12-20 15:25

Det tycker jag absolut! Förslag på datum?

Jag är på.

Onsdag 26, torsdag 27 eller fredag 28 borde väl bli lämpliga?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-25 16:05

Alla tre dagarna går fint för mig.

Ah, den klassiska mellandagsmacpuben, den har vi haft i rätt många år nu. Klart man kommer. Fredag tror jag är en sämre dag, folk har oftast saker på fredagarna, så onsdag eller torsdag är nog bättre.

Rött har ju blivit ett stamhak för våra macpubar, men det brukar inte alltid vara öppet i mellandagarna, därav att många mellandagsmacpubar varit på andra ställen, framförallt på O'Learys (mest för att det är gott om plats och maten är helt ok utan att vara dyr).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-26 09:58

Forutom pa helgen da det ar svettigt o fullt med fjortisar pa O'learys och de ska ha intrade!

Ursprungligen av eriken:

Forutom pa helgen da det ar svettigt o fullt med fjortisar pa O'learys och de ska ha intrade!

Jo, men nu var det ju onsdag och torsdag vi diskuterade.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 10:10
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, men nu var det ju onsdag och torsdag vi diskuterade.

Thank you Captain Obvious

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-26 10:09

Vilket som fungerar för mig.

Jag (eller någon annan Berghemsbo) kan ju kolla om Rött har öppet i mellandagarna, vill vi ändå ha O'Learys av tradition och omväxling, eller föredrar vi Rött i så fall?

Sätt upp mig som ett frågetecken. Just dessa dagar brukar vara svåra att veta hur de blir. 28/12 kan jag inte (men den dagen verkar vara struken).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-26 13:47

Jag är med. Både onsdag och torsdag fungerar bra.

  • Medlem
  • 2007-11-26 14:53

Jag skulle hemskt gärna delta! För hundan. Dock är min Annandag redan bockad. Torsdag? Ja?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag (eller någon annan Berghemsbo) kan ju kolla om Rött har öppet i mellandagarna, vill vi ändå ha O'Learys av tradition och omväxling, eller föredrar vi Rött i så fall?

Det är inget fel på Rött, men nu har vi varit där ganska många gånger i sträck och jag känner att man gärna tar något annat ställe som omväxling. Det behöver i sin tur inte vara just O'Learys, men det är ett bra ställe.

Ursprungligen av lufra:

Jag skulle hemskt gärna delta! För hundan. Dock är min Annandag redan bockad. Torsdag? Ja?

Låter rimligt. Jag misstänker att onsdag kan vara väl nära jul för många.

Ja just det ja, 26 är annandagen, då är den ofta bokat för annat för många. Jag tycker vi säger torsdag direkt, dvs den 27 december.

Som inflyttad Umeåbo är min närvaro minimal. Det hade varit trevligt och närvara, men vistelse på annan ort och redan uppbokad där hindrar. Får se fram emot träffen till MacWorld Expo i Januari i stället.

Jag kommer inhoppandes här med ett rungande "kanske". Vi har inte riktigt bestämt hur julen kommer att se ut. Jag kommer eventuellt att befinna mig i Robertsfors en del. Är jag i stan så dyker jag självklart upp!

Bokar in mig, preliminärt. Inget annat inbokat för tillfället, och jag är i stan, men man vet aldrig...

Tog mig friheten att ändra rubriken, nu när datumet är spikat.

Nu har det gått nästan en månad utan aktivitet här, visst är det fler som vill komma va?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-12-20 13:56

Ja det hoppas jag verkligen. Tror ni vi behöver boka bord?

Ursprungligen av MatsOlov:

Ja det hoppas jag verkligen. Tror ni vi behöver boka bord?

Det är väl tveksamt om det ska vara nödvändigt? Det brukar vara så knepigt att boka då man sällan vet precis hur många man blir (intresseanmälningar till trots). Några av gångerna på O'Learys har jag bokat bort, men andra gånger inte. Visst är den 26:e den stora gå ut-dagen i Umeå? Så dagen efter borde vara lite lugnare tänker jag...

Ni kan nog skriva upp mig utan frågetecken på listan nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-20 15:18

Jag kommer tyvärr inte att vara i stan då. Drick en öl åt mig

  • Medlem
  • 2007-12-25 23:00

Äggsagt. Torsdagen borde gå i mildare tongångar, så boka bör vi inte behöva.

Oroväckande lite aktivitet i den här tråden, visst är alla på G för ikväll va?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-27 15:08

T -200 min .. ..

Jag är då på G. Jag trodde vi sagt 18:30 som vi brukar ha men såg precis att det var 18:00 som gällde, men det ska inte vara något problem.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag är då på G. Jag trodde vi sagt 18:30 som vi brukar ha men såg precis att det var 18:00 som gällde, men det ska inte vara något problem.

Jo, jag var lite inställd på 18.30 jag med, så jag kanske inte är där riktigt till 18.00, men senast 18.30 iaf.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-12-27 15:35

På G!

Bevaka tråden