Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du haft problem med Leopard?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-27 10:19

Jag har noterat att Spotlight startar om ibland, iofs vet jag inte hur det var tidigare. Min iBook var för slö för att jag skulle ha någon nytta av Spotlight där.

Säga vad man vill om att det är nytt och sådär, men det är inget vidare att var fjärde användare tycker att det finns allvarliga allvarliga problem med ett operativsystem...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-27 10:49
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Säga vad man vill om att det är nytt och sådär, men det är inget vidare att var fjärde användare tycker att det finns allvarliga allvarliga problem med ett operativsystem...

Hur vet du att var fjärde användare tycker det? Begriper du inte att folk som har problem med Leopard är mer benägna att hitta och skriva i trådar som behandlar ämnet problem med Leopard? Folk som inte har problem sitter o läser trådar som handlar om andra saker istället, för problem har de ju inte.

Ursprungligen av Jogin:

Hur vet du att var fjärde användare tycker det? Begriper du inte att folk som har problem med Leopard är mer benägna att hitta och skriva i trådar som behandlar ämnet problem med Leopard? Folk som inte har problem sitter o läser trådar som handlar om andra saker istället, för problem har de ju inte.

Sant. Dumt av mig. Det borde jag tänkt på. :">

  • Medlem
  • 2007-11-27 12:20

* min scanner funkar inte längre (photoshop elements 2: "inget stöd för den här arkitekturen"!?? nehej - macos x-program är omoderna nu också?)
* recycle 2.1 funkar inte (kan inte göra loopar längre, katastrof!)
* mail minns i n g a lösenord....
* diverse updates på program som gör allt trevligare att använda är inte ikapp än... leo fick vänta i bokhyllan tills det mognat och saker rättats till...

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-11-27 12:30

Prestandamässigt blev jag nästan lite förvånad över hur snabbt det är. Jag har en iBook G4, 1.2 GHz, och hade förväntat mig att allt skulle kännas som sirap. Tvärtom går det mesta rätt rappt, program startar snabbt, osv. Kan iofs bero på att jag gjorde helt ny install på en helt ny och stor hårddisk

Dock har jag stött på en del buggar. AirPort-menyn beter sig konstigt, till exempel, och många av apples egna program (Xcode, Preview etc) kraschar lite väl ofta. Dessutom är den gamla buggen i zsh då man skriver in andra tecken än de i ascii kvar, men det ska kanske inte läggas på apple...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-11-27 15:46

Konflikt mellan Azureus och Airport är lite lurig (om man lämnar Azureus igång ett tag med Airport hänger sig burken med kernel panic efter 20 min eller så)

Måste nästan dagligen när jag väcker min macbook från vila också starta om min trådlösa router, en netgear WRG614. Det börjar bli irriterande, men nu är jag van och startar alltid om den innan jag väcker macbooken.

Undrar om det blir bättre om man byter till någon bättre router.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-11-28 17:55

Nu har Leopard kommit men det blir nog ingen installation än på ett tag...när kan 10.5.2 tänkas komma tro?

Har problem med Leopard trots att jag inte ens använder det: .dmg-filer som skapas i Tiger rapporteras som skadade i Leopard.

Bevaka tråden