Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa USB & MP3-spelare hittas ej!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 18:43

Hejsan!
Jag kan koppla in ett nytt 4GB USB-minne och Mp3-spelare i en gammal Ibook och i min nya MacBookPro utan problem men INTE i min PowerBook G4:a, Vad är det som saknas i burken tro? Provade med två andra USB-minnen och dom ”ploppade” upp direkt i PowerBook:en, finns det nån programvara man kan ladda ner som gör att datorn tar emot alla sorts USB-minnen e.t.c? Mvh: Jonas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-10 19:06

Använder du någon USB-hubb? Testa isåfall utan den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 20:04

Nej. jag använder inga hubbar. Jag fixade USB-minnet via skivverktyget men det gick inte att hitta MP3-spelaren på samma sätt, märkligt! den hoppar som sagt upp direkt på min MacBookPro men inte på PowerBook! tacksam för fler tips & trix!

Datorn skall helt automatiskt ta emot alla format som OSX stöder.

Kan det vara som så att du har inställt i Finder att enheter inte skall ligga på skrivbordet.
Syns den i vänsterspalten om du har ett Finderfönster öppet?

Har du samma operativ-version på de båda maskinerna?

Sedan vet jag av erfarenhet att en del lite billigare MP3-spelare har problem att funka ihop med vadsomhelst i datorväg...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 14:55

Tack för hjälpen! jag tror på det där sista du skrev... jag har prövat kollat allt nu!
...det är bara att köpa Ipod på en gång, vissa problem är inte till för att lösas helt enkelt.
//Jonas

Rekommenderar en liten Shuffle hängande i kragen.
koppla ett par KORTA lurar till den så har du alltid nära till musik..

Den kostar faktiskt inte mer än 650 :-

Haft min över ett år nu. Funkar varje dag i ett industrijobb.

1
Bevaka tråden