Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på Rakapparat

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-10 21:24

Har alltid rakat mig med hyvel men är så trött på det nu, dessutom så tror jag det blir billigare i längden med en apparat.

Någon som har några heta tips?

Har kikat lite på Philips våtrakningsapparater som dom gör reklam för på tv, är dessa någonting att ha?

Tacksam för svar :):cool:

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-12-10 21:48

Är en Hyvel-man egentligen men köpte mig en Braun 360° Complete 8985 ger ett bra resultat, och rakar mycket bättre än min gamla Phillips med 3 huvuden. Enda nackdelen jag ser är att Braun inte tål vatten, men då använder jag en vanlig rakhyvel!

Jag röstar för... helskägg. Bara jobbigt att raka sig ju.

  • Medlem
  • Mark
  • 2007-12-11 14:49

Hyvel!!! Alla ggr.. och dessutom av den gamla hederliga modellen med ett rakblad!
Billigt, och klart skönaste rakningen... En bra raktvål och borste och det är terapi!

Ursprungligen av varpan:

Hyvel!!! Alla ggr.. och dessutom av den gamla hederliga modellen med ett rakblad!
Billigt, och klart skönaste rakningen... En bra raktvål och borste och det är terapi!

Håller med. Om ngn ska till London och behöver rakgrejer...
Taylor of Old Bond Street

Deras raktvål är bäst!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-12-11 15:03

Jag röstar för Braun 360 Complete. Fick en i present här om veckan. Det roligaste är själva rengöringsprocessen. En liten teknisk balett med roliga läten och ljuskonster.
Just ja, rakningen blir bra också

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-12-11 19:53

Själv använder jag rakkniv numera. Fick en Braun när jag fyllde 15, men den var inte så bra så det blev mest hyvel. Skaffade en Philishave vid 20, den var bättre än min Braun men jag tyckte nog att det blev bättre med hyvel. Sen dess har jag samlat på gamla rakprylar och kniv är snabbast och ger mindre irritationer.
Skulle jag köpa en rakapparat i dag skulle jag nog behöva testa ett helt gäng olika modeller för att kunna välja. Får man prova på butiken måntro?

Brukar inte vara så populärt att försöka prova rakapparater i butik... värre potentiell hepatit-smitthärd har jag svårt att tänka mig

Brauns rakapparater i 5000-serien och uppåt, d.v.s. de som har dubbelt skärhuvud med integrerad trimsax, är kanonbra. Kör själv med en Contour 5874 som är hur bra som helst, prisvärd och lätt att rengöra eftersom den är sköljbar. Körde med Philishave förut och de var ju bra de med, men jag upplever Braun i största allmänhet som skonsammare.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-11 22:02

Låter som mina vänner macentusiasterna alla har fastnat för braun eller rakhyvel... hmm funderar på om jag ändå vågar mig på att köpa en philips för våtrakning i duschen... det låter ju så nice

Ursprungligen av kainen:

Låter som mina vänner macentusiasterna alla har fastnat för braun eller rakhyvel... hmm funderar på om jag ändå vågar mig på att köpa en philips för våtrakning i duschen... det låter ju så nice

Köpte en sån där ny variant av Philips med inbyggd Nivea smörjmedel. Tål allt verkar det som. Är som ett mellanting mellan el och rakblad.
Trycker man på en knapp så smörjer den när man rakar sig. Har ingen behållare för skäggstrån, utan man sköljer den under kranen. Mycket behändig. Jag tycker den rakar minst lika bra som Philips "vanliga" hyvlar.
Köp den - du blir nöjd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-13 07:12
Ursprungligen av adress@mac:

Köpte en sån där ny variant av Philips med inbyggd Nivea smörjmedel. Tål allt verkar det som. Är som ett mellanting mellan el och rakblad.
Trycker man på en knapp så smörjer den när man rakar sig. Har ingen behållare för skäggstrån, utan man sköljer den under kranen. Mycket behändig. Jag tycker den rakar minst lika bra som Philips "vanliga" hyvlar.
Köp den - du blir nöjd.

sweet... då kanske man vågar sig på en såndär iaf...
Fast nu fick jag tydligen veta att jag inte ska köpa rakapparat innan julafton påpekade tydligt vilken jag ville ha och hotade med att gå och byta om jag fick något annat

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-12-13 15:19
Ursprungligen av kainen:

sweet... då kanske man vågar sig på en såndär iaf...
Fast nu fick jag tydligen veta att jag inte ska köpa rakapparat innan julafton påpekade tydligt vilken jag ville ha och hotade med att gå och byta om jag fick något annat

Jag ogillar moraliska dilemmat som uppstår strax innan jul. Man kan inte köpa något till sig själv för det skall minsann någon annan göra, om två hela veckor!!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-11 23:21

Här fínns ett urval...

http://www.pricerunner.se/cl/67/Rakapparater?a_3274=1

Vad tror ni om Philips TT2022?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-12 11:51

Wilkinson engångshyvel för min del och Palmolives rakkräm. Mjuk och skönt för huden. Funkar kanon. Aldrig mer Gilette, betala för namnet och vem går på alla nya modeller de har? De släpper fler modifikationer än Microsoft men inte får de ur buggarna för det...

Skaffade mig en fru som tycker jag är snyggast i en slags Don-Johnson-orakad-stil.
Jag har en trim-maskin som lämnar kanske en mm kvar. Kör den var tredje dag, funkar för mig. Det tar max 2 minuter på morgonen...

Vill jag sedan vara slät som en barnrumpa i synen blir det en trebladig hyvel med ett gött lödder...

Nackdelen med rakapparat är att om man skiter i att raka sig på ett par dagar så nyper den till av bara helvete i skägget på en... trimsaxen klarar alla längder...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-12-13 17:03

Sällar mig till de som rekommenderar Braun 360 Complete...har kört med den serien ett bra tag nu och har alltid blivit nöjd...

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-14 19:07

hmm dilemma.
Braun 360 Complete... har den en såndär rengöringsmodul man stoppar ner den i? fungerar den bra? Hur lång tid tar det för full laddnig och hur länge räcker laddningen?

1
Bevaka tråden