Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fakturamallar till StepOne nxt ekonomi?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-01-04 13:41

Hej!

Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på lite snyggare fakturamallar till StepOne nxt? Den som följer med är inte direkt imponerande - och ännu mindre imponerande är redigeringsprogrammet som följer med...

Mvh /Peter

Hej!

Vi försöker att leverera så allmängiltiga mallar som möjligt så att merparten av kunderna ska kunna använda dem i original, och de som vill ändra något kan relativt enkelt justera utseendet på mallen. I manualen finns beskrivet bla hur man enkelt importerar sin logotyp eller annan grafik, hur man ändrar typsnitt och tar bort eller lägger till rubriker.

Vill man göra större förändringar som att skriva in beräkningsuttryck mm så kanske man kan uppleva det som svårare. Men då kan man kontakta Montanias support så kan vi snabbt hjälpa till med detta.

Hoppas du kommer vidare med din mall, annars får du gärna höra av dig till oss och berätta vad det är som du vill ändra.

Mvh
Johan Sölve
Montania System AB

PS. Glöm inte registrera din produkt på http://montania.se/registrera/

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-01-10 09:34

Tack för sitt svar!

Visst går det att justera mallen i programmet, men gränssnittet är plottrigt och under all kritik! Dock är det säkert jätteflexibelt om man är programmeringskunnig och har outtömligt med tid. Tidigare har jag använt Hogias program till PC och där kan man snabbt göra betydande ändringar och ändra utseende på mallen, samt mycket enkelt bestämma vad som ska finnas med och vad som inte ska finnas med. Dessutom är den riktigt snygg från början.

Att låta Montanias support göra en färdig mall låter som en bra idé. Men inte när det kostar 900.-/timma. Då är det billigare att köpa ett separat faktureringsprogram och använda sig av ett rent bokföringsprogram. Man tappar då autokonteringen vilket jag värdesätter mycket.

Det optimala vore att erbjuda några olika mallar så att man kan välja sin favorit, lite beroende på vilken verksamhet man bedriver. Själv bedriver jag två verksamheter inom samma bolag och hade uppskattat att man enkelt kunde modifiera och använda två mallar med olika sidhuvud, logotyp och sidfot. I dagsläget verkar det lättast om jag låter ett tryckeri göra det jobbet och lämnar utrymet för logo och sidfot tomt i fakturamallen.

Detta verkar vara ett allmänt problem i ekonomiprogrammen.. Jag har testat många och den ena fakturahanteringen är sämre än den andra. StepOne anser jag dock vara den bättre av de sämsta.

Hoppas på en förbättring och uppdatering i framtiden, eftersom jag har bestämt mig för att sköta min bokföring i StepOne.

Mvh /Peter

1
Bevaka tråden