Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kom tillbaka efter varit sjuk - min kollega är sur på mig!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, precis som titeln säger, jag har varit sjuk en vecka, och på mitt jobb så arbetar vi i grupper om 2 eller 3, och jag blev sjuk en vecka (4 dagar), och har legat hemma i sängen med 39 graders feber och även varit på akuten och fått medeciner m.m. Idag kom jag tillbaka, och då trodde jag att min kollega skulle bli glad av att se mig, men där trodde jagh fel.

Istället fick jag höra hur mycket han fått jobba, och hur mycket det var att göra. Och till råga på allt, så trodde han knappt på att jag varit sjuk!

Hur ska man agera nu? Ska man behöva be om ursäkt för att man har varit sjuk?

Du gjorde inget att be om ursökt för - du var bara sjuk.
Han får tro vad än han känner för... Du var sjuk med 39 graders feber och därför var du sjukskriven. Om han bestämmer sig att vara a**hole så får han göra det. Ge dig inte bara för att han mobbar dig!

Nästa gång du är sjuk, gå till jobbet ändå och hosta på din kollega, så kanske han ändrar uppfattning

  • Medlem
  • 2008-01-14 12:01

Nästan läge att trava in på närmaste dagis, se till att få vinterkräksjukan och sen kräkas på kollegan. Se oskyldig ut och säga: "Ledsen, men jag vill inte stanna hemma och sätta dig i skiten".

Mer ärligt:
Blir det för jobbigt, ta ett snack och kolla läget hur kollegan egentligen mår. Väldigt få som blir arg på en sån sak som första grej. Dvs, det är något annat som tyngder din kollega men du får ta skiten.

Det där beteendet är lika lågt som Glocalnet, låter inte som någon vidare klok person.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-14 17:58

Låter som han jobbat hårt och blivit stressad, han kan nog behöva några "sjukdagar" själv innan han blir utbränd.

Kan du inte visa honom recept, kvitton och annan dokumentation och säga att du tycker det är jävligt jobbigt att utanpå det här med att vara sjuk dessutom bli ifrågasatt på det viset. Säg rätt ut att du inte mår bra av att han tycker som han tycker.

Du får väl också nämna att nästa gång är det väl han som är sjuk...och då jobbar ju du.. och att om det är något annat som gnager honom då lyssnar du gärna.

Vad är ett annat namn på en sociopat? Kollega!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 14:29

Hörde du av dig under tiden du var sjuk, typ ringde och frågade hur det gick eller om det var nått du kunde göra hemifrån. Jag vet inte om du gjorde det men jag kan själv bli jävligt irriterad om folk är hemma och inte hör av sig.

Nu är det ju rätt vanligt med sån här VABB eller vad det heter. Vet en som är hemma minst 5 dar i månaden. Då vabbar han inte bara egna barn utan barnbarn syskonbarn fan och hans moster. Sånt är för jävligt rent ut sagt.

1
Bevaka tråden