Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då äger man AAPL då...

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-08 18:28

Klämde till med 30st idag...:)

Tror att jag får magsår på den, har tvekat i ett år nu :/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-09 18:33

Jag köpte 50 st 2004
Min man (och alla andra) tyckte att jag var typ galen
Haha

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-09 18:48

Då har de ju stigit en del för dig...:)
Själv har jag slagit till på 20 till nu när den är låg...

Hur går man tillväga för att handla AAPL var inne på banken innan sommaren och ville sälja alla mina Telia för ett köp av apple men gubbfan sa att det inte var nån idé om man inte handlade med riktigt stora belopp och vägrade hjälpa mig.
OBS hade Telia för ca 10000:-

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-13 08:26

Jag handlade på Nordnet...och inte behövs det några stora belopp där...du kan köpa en aktie om du vill...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-13 14:40

Och jag handlade med Avanza. Funkar bra.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-07 16:25

Och det är f-n inte kul att äga AAPL i dessa dagar...:'(

Ursprungligen av lasselu:

Och det är f-n inte kul att äga AAPL i dessa dagar...:'(

Inte bara Apple, kolla på Google, sjunker som en sten i vattnet! Den låg på 740 för ett litet tag sedan, nu ligger den på 503!

Så är det med nästan samtliga aktier på börsen. Det kommer vända uppåt igen, men kanske inte förrän om nåt år.

Jag köpte på 90 dollar förra våren och sålde för 155 i Augusti har jag för mig. Kände mig dum när den steg till 200 men nu känns det ju lite bättre

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-07 20:07

Det sura är ju att Apple går så otroligt bra...och ändå sjunker de...ca 42% på en dryg månad...
Att Google går ner har jag inte så svårt att förstå...som jag ser det så finns det ju ingen större substans bakom deras aktier...

Ursprungligen av lasselu:

Det sura är ju att Apple går så otroligt bra...och ändå sjunker de...ca 42% på en dryg månad...

Det är för att folk är så kortsiktiga, ha is i magen bara. Apple sa att ett kvartal skulle gå lite sämre och vips så sjönk aktien. Samtidigt som dom presenterade det bästa kvartalet någonsin. Jag är rätt sugen på att köpa nu, är helt övertygad om att den kommer att vända uppåt igen på lite sikt.

Jag för nästan exakt 4 år sedan i den här tråden, när aktien störtdök för en period:

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är rätt sugen på att köpa nu, är helt övertygad om att den kommer att vända uppåt igen på lite sikt.

Helt övertygad, men inte köpte jag ändå... får bara skylla mig själv

Köpte vid 138 dollar i somras och har haft dem sedan dess. Uppe i 200 och hela vägen ner igen. Passade på att köpa fler förra veckan.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-09 08:12

Jag tror också att den kommer att gå upp igen men det är ändå otroligt frustrerande att se vad som händer...jag är sådan att jag vill se logik i vad som sker...och det gör jag definitivt inte i aktiemarknaden...:)

Ta t.ex. företaget Corning som har 50% av världsmarknaden på glassubstrat till TV och bilskärmar...igår hade möte och berättade att deras prognos för Q1 var right on track...de kommer att öka vinsten som planerat...då kan man ju tänka sig att aktien borde gå upp (eller åtminstone ligga kvar där den ligger) när nyheterna är så goda...men inte då, den går ner istället!

Ursprungligen av lasselu:

Jag tror också att den kommer att gå upp igen men det är ändå otroligt frustrerande att se vad som händer...jag är sådan att jag vill se logik i vad som sker...och det gör jag definitivt inte i aktiemarknaden...:)

Ta t.ex. företaget Corning som har 50% av världsmarknaden på glassubstrat till TV och bilskärmar...igår hade möte och berättade att deras prognos för Q1 var right on track...de kommer att öka vinsten som planerat...då kan man ju tänka sig att aktien borde gå upp (eller åtminstone ligga kvar där den ligger) när nyheterna är så goda...men inte då, den går ner istället!

Du tror inte att det är som med hästbetsel?
Även om de säger sig ligga right on track så resonerar nog aktiefolket som så att bildskärmar? Ånä, ALLA köper plattsaker nuförtiden...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-15 12:04

Nu var det iofs platta skärmar jag menade...

Ibland undrar jag om aktiefolket resonerar över huvudtaget...:)
Det verkar som om det mesta handlar om känslor snarare än logik...

Ursprungligen av lasselu:

Nu var det iofs platta skärmar jag menade...

Ibland undrar jag om aktiefolket resonerar över huvudtaget...:)
Det verkar som om det mesta handlar om känslor snarare än logik...

Åfan, jag trodde du pratade om CRT-skärmar.
Oki, då blev det knepigt att förstå (tills jag läste nåt inlägg senare om att de ville hämta hem vinsten).

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-02-15 13:40

Det är faktiskt inte så konstigt att kursen går ner vid goda nyheter från bolagen. Det är många placerare som säljer i ett sånt läge för att hämta hem vinsten, och i och med det så går kursen ner. Kortsiktigthet från placerarna, men så är det.

Samma sak gäller dåliga nyheter. Bäst att sälja snabbt så man får lite vinst iaf...

Oväntade goda nyheter däremot brukar vara en kursstegrare. Så länge det inte är att man varnar för att vinsten ska bli högre än beräknat.

Ja, ja. Inte lätt det här. Men kul.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-05-13 16:24

Nu börjar läget se bra ut igen...:)

Ursprungligen av lasselu:

Nu börjar läget se bra ut igen...:)

Jepp, vilket får mig att slå mig själv i bakhuvudet för att jag inte följde upp det jag skrev tidigare i tråden:

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är rätt sugen på att köpa nu, är helt övertygad om att den kommer att vända uppåt igen på lite sikt.

Mycket prat och lite verkstad gör inte Adrian rik...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 16:37

Någon som shoppat loss de senaste dagarna? Jag börjar bli lite sugen nu när den rasar nedåt i rask takt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-19 14:54
Ursprungligen av Solid:

Någon som shoppat loss de senaste dagarna? Jag börjar bli lite sugen nu när den rasar nedåt i rask takt...

Eller hur, jag börjar också bli sugen N[gon som vet hur man handlar AAPL från England?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 15:09

Kursen upp 9 dollar i förhandeln. känns bra.

Jag sålde på 143 dollar i tisdags, tror jag det var. Borde sålt mycket tidigare, men jag köpte för 138 på den gamla goda tiden, och ville främst inte hamna på minus. Trodde hela tiden att det skulle vända.

Men nu kanske det gör det? Får se på måndag-tisdag om jag köper igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 23:29

KÖP! Nere på 105.26 nu, nästan 50 % mot toppnoteringen i vintras! Attans att det är så mycket annat i pipen som ska införskaffas...

Nere på 89,33. Nu kan jag inte stå emot längre!

Nu blir man sugen.... Gah. Jag som inte kan någonting om aktier överhuvudtaget, och dessutom är student, fasar lite för att ta steget bara.
Hoppas några får fina kap

Ja i morgon bitti blir det nog av - till sist. Nu är det dags att shoppa AAPL.

Bevaka tråden