Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag firar jag 5 år här på 99mac!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-02-21 01:54

Nu har det faktiskt gått ett halvt decennium sen jag registrerade mig på 99mac. Tänkt att det blivit så länge.

Det har hänt en hel del under de år jag varit aktiv här. Inte bara med forumet och Apples datorer, utan även med attityden kring macar i stort. Att vi har gått från PPC till Intel, att iPod och nu iPhone har gjort att till och med mainstreammedia även i sverige rapporterar om vad Apple har för sig. Inte var det något jag trodde var möjligt för fem år sedan.

Men det har varit en rolig resa. Vi får hoppas att det fortsätter att hända roliga saker även de kommande fem åren.

Lite nostalgi måste vi ha också. Ungefär så här såg sajten ut när jag registrerade mig. Kaffebrun och härlig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 08:06

5 år, då är man gubbe, sa min treåriga son igår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 08:08

Men för att kommentera det su säger - det har hänt väldigt väldigt mycket för Apple de senaste åren, framförallt har deras design blivit snäppet vassare - vilket har gjort att vanliga människor upptäckt det - eftersom man inte spelar samma spel som dom övriga PCtillverkarna

Ja tänkt vad mycket som har hänt - galet. Kul att se gamla 99mac! Saknar den tiden ibland

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-21 14:07

Gubbe eller inte?
Jag vet baske mig inte hur gammal jag är på forumet då ett par år nog försvann i o m en av Björnströms uppdateringar.

Ursprungligen av Le:

Gubbe eller inte?
Jag vet baske mig inte hur gammal jag är på forumet då ett par år nog försvann i o m en av Björnströms uppdateringar.

Samma här. Minns också den bruna tiden, men känner mig fortf ung!
Detta var min första tråd... 2001...
http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/11312-m505-bra-k-p.html

Säg hur gamla ni vill vara så fixar jag det

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-21 15:56
Ursprungligen av Björnström:

Säg hur gamla ni vill vara så fixar jag det

Fem tycker jag är en ålder som i många hänseenden avspeglar min person.

Ursprungligen av Björnström:

Säg hur gamla ni vill vara så fixar jag det

Beaktat min första tråd i dec-01, bör jag väl ha blivit född senhösten -01 antar jag.
Skicka ett mail ([email protected]) med adress så får du en liten gåva fr 99nicu som tack för hjälpen!

  • Medlem
  • 2008-02-21 19:09
Ursprungligen av Kalle W:

Nu har det faktiskt gått ett halvt decennium sen jag registrerade mig på 99mac. Tänkt att det blivit så länge.

Åh, fy huggar'n! När jag såg rubriken och att det var du som hade skrivit tänkte jag "Då är det säkert snart fem år för mig också..."
Fy fasen så tiden går! (sex år i augusti)

Jag kan väl passa på att tacka för att du alltid är så juste och kommer med bra svar.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-02-21 19:33
Ursprungligen av Baron:

Jag kan väl passa på att tacka för att du alltid är så juste och kommer med bra svar.

Tack och bock. Alltid kul att veta att det sipprar igenom något vettigt bland allt man skriver.

Fem år låter som en lång tid i datorsammanhang, men i verkliga livet är det inte så mycket. Man känner sig lite kluven helt enkelt.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-02-21 19:31

Ah, gjorde en sökning och såg att den första tråden jag startade (enligt forumet) var 23 april 2002. Så det är alltså snart SEX år jag har varit här och hängt (om inte längre).

Måste har fallit bort något år i någon uppdatering...

  • Medlem
  • 2008-02-21 19:36
Ursprungligen av Kalle W:

Ah, gjorde en sökning och såg att den första tråden jag startade (enligt forumet) var 23 april 2002. Så det är alltså snart SEX år jag har varit här och hängt (om inte längre).

Måste har fallit bort något år i någon uppdatering...

Då var jag inte helt fel på det då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 20:31

Själv sladdade man in 15 maj 2001. Mycket har förändrats. Saknar det lilla fokuserade forumet en del, saknar inte den b*jsbruna färgen.

Själv så reggade jag mig som sextonåring i december 2001, det är det ingen som slår va? Och se vad många inlägg jag har fått ihop!

Åh herre gud, jag var fjorton när jag registrerade mig!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-18 22:27

Det var en stund sen man började hänga här.. Och nu, för första gången någonsin är jag en betalande medlem

1
Bevaka tråden