Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender till litet företag med Mac/PC?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.
Vad ska vi skaffa för program för att kunna ha en gemensam kalender i vårat företag.
Vi har 2 pc o 2 mac.
Jag kör ical men byter gärna.... eller jag kan tänka mig att byta för att det ska funka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 11:00

google calendar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-27 21:55

jag har läst lite om webdav och det kanske skulle kunna vara något. Det är nån form av server lösning, och det borde finnas klienter både till windows och os x. Men som sagt, något mer konkret vet jag inte.

Vi kör med google grejen nu det funkar klockrent......tack för tipset
vi har ett helt nätverk av kalendrar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-28 00:06

Mozilla Sunbird funkar med delad iCal (Mac OS X Server).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 21:14

Vi kör google calendar och spanningsync så våra kalendrar alltid är synkade.

http://spanningsync.com/

Goosync

Med Mozillas kalander Sunbird alternativt epostklienten Thunderbird och add-on'en Lightning (integrerad Sunbird) samt Goosync tillsammans med Google Calendar och Goosync på mobiltelefonen kan man synkronisera såväl burkarnas som mobilernas kalendrar hur man vill och oavsett plattform. Så synka en S-E med Linux med Windows med en Nokia med MacOS X med en iPhone med vad som helst - och utan kablar eller blåtand! Oslagbart!

  • Oregistrerad
  • 2008-03-04 02:09

Har ni server och den är exchange så är väl problemet löst?
Har ni inte server, och inte vill skaffa en skulle jag rekommendera google calendar.
Har ni inte server, men vill skaffa en så är det väl SBS eller Leopard server som gäller beroende mixen av win/mac

1
Bevaka tråden