Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet en IT-investering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aftonbladet är verkligen en hjälp om man har en bärbar PC;

En gammal PC kastar man minsann inte, det räcker med att vårstäda den lite grand..

Bli Plusmedlem och läs alla tipsen

Rensa, släng och starta om Så gör du din dator mindre seg.

Bli Plusmedlem – skydda din dator
Du får Panda antivirusprogram och brandvägg i 6 månader

Det hela illustreras med en bild på en superglad snygg tjej som håller i en gammal Lenovo (IBM?) som såg hot ut 2002....

Sedan blir det ultratydlig förskolenivå en stund:

"Oavsett om man har en ny eller en äldre dator behöver de skötas om för att få så bra prestanda som möjligt.
Ett av de vanligaste felen är att vi fyller hårddiskarna för mycket. Datorer använder del av hårddisken som extra arbetsminne.

Rensa hårddisken
Om disken är för full blir datorn långsammare. Antingen får man då skaffa en större hårddisk eller rensa den man har.
Både Windows XP och den nya versionen Windows Vista innehåller funktioner för systemunderhåll. Men de är inte lika effektiva och
läta att använda som olika specialprogram som kan hjälpa dig att optimera datorn.
Ofta kostar optimeringsprogram ganska mycket. Men det finns flera gratisalternativ som kan användas även av dem som inte är jätteduktiga på datorer.
"

Kan ni liksom höra hur ngn nynnar på signaturen till Vilse i Pannkakan i bakgrunden?

Sicka bekymmer en del har. Datorer som hela tiden måste skötas om. Datorer som blir långsamma när de har många filer. Som innehåller ineffektiva verktyg för systemunderhåll och vill man köpa egna kostar de ofta pengar. Men om man är dum-i-huvet kan man använda ett gratisprogram.

Moahahhahaha!

Ingenstans nämna att det FINNS redan datorer som inte behöver skötas som en nyfödd, som inte går långsammare efter några månaders användande. Som har med vettiga program för att GÖRA ngt med datorn. Som inte behöver antivirusprogram, som bara fungerar.

Ni vet och jag vet vad de heter.

Och jag som köpte mera RAM idag.. det hade ju räckt med att städa då...huga, pengar i havet...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-10 19:14
Ursprungligen av Goflorp:

Och jag som köpte mera RAM idag.. det hade ju räckt med att städa då...huga, pengar i havet...

Haha, underbart summerat

Hur mycket extra RAM blev det ?
Köpte själv 4GB till min MBP för runt 1300:- för ett tag sedan.

4GB för 2 x 380 = 760Kr. Då ärver frun de 2x1GB=2GB till sin lilla MacBook

Vet du ngn som vill ha 2 x 512MB SODIMM PC5300 667MHz.

Nypriset är 49 :-/st. Får jag så det täcker frakten kan jag göra ngn glad...

1
Bevaka tråden