Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tystnadsplikt.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-12 10:51

Satt på jobbet häromdagen och slöläste lite olika tidningar. En sak som slog mig var vilken skillnad det var i annonserna med betalnummer. I de magasin som vände sig till män handlade dessa uteslutande om att "träffa tjejer" medan annonserna i t.ex tara och andra handlade om livet och framtiden. Själv är jag inte inne på astrologi och spådom men läste ändå genom annonserna. En sak som förvånade mig väldigt mycket var att flera utav dessa astrogoliannonsörer påstod sig ha tystnadsplikt eller till och med absolut tystnadsplikt. Jag är inte juridiskt bevandrad men tänker ändå att detta måste vara ren lögn.

Vad säger ni?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-12 11:03

Den enda tystnadsplikten de skulle ha borde vara att överhuvudtaget få yttra sig.:)

Tystnadsplikt? Vad finns det att berätta?

Konstigt.

Dessutom är det ju som så att astrologi är en av de mer befängda pseudo-vetenskaperna. Hur vissa planeter i solsystemet ligger i vissa banor vid minfödelse skulle påverka hur jag ÄR för resten av mitt liv?

Den enda kraft som vetenskapen känner som kan påverka skulle väl då vara gravitationen. Gravitation uppstår för att massa kröker rymden, ju mera massa desto mera krökning. Gravitationen avtar med kvadraten på avståndet.

Hur som helst så kan vi säga att vad förlossningsläkaren väger påverkar betydligt mer än var Uranus befinner sig för tillfället. Mig veterligen belastar ingen en överviktig förlossningsläkare för att ha avsatt personlighetspåverkan på spädbarn....

"ursäkta, kan ni stå lite längre bort där, jag vill inte att mitt barn skall bli impulsivt och svårflörtat...."

Moahahhahahaha!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-12 22:44

Att astrologi är nonsens håller jag med om, men om folk vill betala pengar för att någon annan skall berätta om deras framtid får de väl göra det. Det som fick mig att höja ögonbrynen var löftet om tystnadsplikt. Varför andliga vårdare som präster etc. har tystnadsplikt förstår jag inte heller men antar att det har mer med tradition än något annat att göra. Man kan väl tycka vad man vill om religion men av någon konstig anledning skulle det störa mig mera om spågummor och liknande hade tystnadsplikt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-13 18:21

"Tystnadsplikten" är väl att de lovar att inte skvallra för andra att du är så korkad att du anlitar dem.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-13 18:24
Ursprungligen av Gunnar B:

"Tystnadsplikten" är väl att de lovar att inte skvallra för andra att du är så korkad att du anlitar dem.

touché.;)

1
Bevaka tråden